Utorok 7.12.2021
sk
Ambróz
cz
Ambrož
, Benjamin

Na Facebooku je najsledovanejší Pellegrini, Blaha preskočil straníckeho šéfa Fica

Pre väčšinu politikov sú sociálne siete v medzivolebnom období hlavným komunikačným kanálom, hovorí odborník Tóth.


Na sociálnej sieti je najsledovanejším zo šéfov parlamentných strán líder Hlasu – sociálnej demokracie Peter Pellegrini. Má 314-tisíc sledovateľov. Druhým je expremiér a súčasný minister financií Igor Matovič (OĽaNO) s 283-tisíc sledovateľmi. Tretím je predseda Sme rodina Boris Kollár, ktorého sleduje 146-tisíc ľudí. Pri strane Smer – sociálna demokracia neplatí pravidlo, že dominuje líder strany. Kým predseda Robert Fico ma 144-tisíc sledovateľov, poslanec Ľuboš Blaha svojho straníckeho šéfa predbehol a má už takmer 160-tisíc fanúšikov.

Predseda strany Sloboda a Solidarita Richard Sulík má 143-tisíc sledovateľov. Poradie uzatvárajú predsedníčka Za ľudí Veronika Remišová, ktorú sleduje 56-tisíc ľudí a Marian Kotleba (ĽSNS), ktorý má 46-tisíc fanúšikov.

Pekný víkend Vám prajem, priatelia. 🙂#peterpellegrini

Posted by Peter Pellegrini on Saturday, October 2, 2021

Odborník na sociálne siete Gabriel Tóth z agentúry Katedra Komunikácie hovorí, že pre politikov sú sociálne siete čoraz dôležitejšie. Počet ich používateľov sa neustále zväčšuje a tým pádom podľa neho rastie aj publikum, ktoré vedia svojimi posolstvami zasiahnuť. „Nezriedka virálny status politika má výrazne väčší dosah ako článok či reportáž v klasických médiách. Zároveň majú sociálne siete pre politikov tú výhodu, že im umožňujú komunikovať so svojimi voličmi priamo, a teda nie sú závislí od toho, ako a či klasické médiá ich tému spracujú,“ povedal agentúre SITA Tóth.

ĎAKUJEME za návštevu a povzbudenie, Padre

Posted by Igor Matovic on Wednesday, September 15, 2021

To, že má napríklad Pellegrini vyše 300-tisíc sledovateľov ešte nemusí znamenať, že si jeho príspevky na sociálnej sieti prečíta rovnako vysoký počet ľudí. Podľa Tótha počet sledovateľov na profile má len nepriamy vplyv na to, koľko ľudí uvidí jeho príspevky. „Algoritmus sociálnych sietí totiž neukazuje obsah automaticky všetkým sledovateľom. O dosahu príspevkov skôr rozhoduje, koľko má interakcií, teda lajkov či komentárov. Teda aj status politika, ktorý má nízky počet sledovateľov môže nabrať viralitu a naopak, status politika so stovkami tisíc sledovateľov môže vidieť ledva pár tisíc z nich,“ priblížil Tóth.

Viacerí politici sa na svojom profile na sociálnej sieti prezentujú takmer denne. Odkazujú, v akom médiu budú vystupovať, kde budú hosťami diskusných relácií. Majú tam videá z tlačových konferencií, z vystúpení v pléne parlamentu alebo videá, ako športujú a varia.

Sme šťastní ak vám zákazník gurmán povie, že vás považuje za najlepšiu slovenskú reštauráciu… Ďakujeme :-).

Posted by doma u nás on Friday, June 25, 2021

Obraz politiky by sa zrejme zmenil a vrátil o mnohé roky späť, ak by boli na dlhšie obdobie sociálne siete nedostupné. Podľa odborníka Tótha by politici stratili veľmi dôležitý komunikačný kanál. „Pre väčšinu politikov sú sociálne siete v medzivolebnom období hlavným komunikačným kanálom a majú veľkú časť svojich voličov medzi sledovateľmi svojho profilu. Nemožnosť komunikovať s nimi by tak pre nich mohla znamenať výrazný problém,“ uzavrel Tóth.


Tagy:

Ako hodnotíš tento článok?

Pridaj svoj komentár

Komentáre 0

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Hľadať
TOP
Anketa dňa
Trending
Práve sa deje
Mám záujem o spoluprácu

    *dané pole je potrebné vyplniť
    Tip na článok

      Formáty: .jpg, .png
      Veľkosť max 15mb
      V prípade väčšej prílohy pripojte do tela správy link na wetransfer
      *dané pole je potrebné vyplniť
      Nahlásiť chybu na stránke

        Formáty: .jpg, .png
        Veľkosť max 5mb
        *dané pole je potrebné vyplniť