Na Facebooku sa objavil falošný profil, ktorý sa vydáva za známeho predajcu. Podvodníci ľudí lákajú na súťaže a výhry

Profil stále nebol odstránený.


Podvodníci sa stále snažia zneužiť dôverčivosť ľudí. Nedeje sa tak len prostredníctvom podvodných telefonátov a mailov, ale aj falošných profilov na sociálnych sieťach. Nedávno sa jeden podobný profil vydával za supermarket Coop Jednota (ako sme informovali aj v samostatnom článku), no a teraz tu máme ďalší podvrh.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Portál Živé upozornil, že minulý mesiac sa na sociálnej sieti Facebook objavil falošný profil siete Pepco (pod názvom Pepco fans). Vydáva sa za oficiálnu stránku značky. Ľudí sa však snaží oklamať falošnými súťažami. Výhercom sľubujú rôzne ceny: darčekové tašky, kuchynské spotrebiče, mobilný telefón, nákupné poukážky, ale aj nové auto.

Podvodníci chcú ľudí okradnúť o peniaze

Do súťaže sa človek má zapojiť tak, že napíše nejaký konkrétny komentár (napríklad „Všetko najlepšie“) a tým sa automaticky zúčastní žrebovania. Užívateľom sa následne stránka ozve v súkromnej správe, kde mu podvodníci tvrdia, že v súťaži vyhral a žiadajú od neho osobné údaje.

Určite si prečítaj:

Na západe Slovenska bola potvrdená smrteľná nákaza. Šíri sa u tohto zvieraťa

Zdôvodňujú to tým, aby mu výhra mohla byť doručená. Okrem toho ale žiadajú aj malý poplatok za doručenie. Ide teda o klasický prípad, v ktorom sa podvodníci snažia dostať k citlivým údajom obete (napríklad k platobnej karte). Na podobnom systéme funguje väčšina podvodov, ktoré sa vydávajú za rôzne portály, operátorov či inštitúcie. Ich jediným cieľom je (ako inak) ľudí okradnúť o peniaze.

V prípade Pepco fans naznačuje, že ide o podvod už samotný názov. Namiesto písmena O má číslo 0, pričom za slovom Pepco nasleduje bodka. Do očí udrie aj zvláštny nápis fans, kde sú niektoré písmená väčšie než iné. Napriek tomu stránka dokáže neopatrných užívateľov oklamať a nalákať ich na rôzne súťaže. Svedčí o tom aj fakt, že profil sleduje niekoľko stoviek ľudí.

podvod, podvodníci, sociálne siete, Facebook, Pepco, Slovensko, falošný profil
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Oficiálny profil obchodníka na Facebooku však znie Pepco Slovakia a je pri ňom aj modrý odznak, ktorý značí, že ide o overenú stránku. Falošný profil Pepco fans užívatelia viackrát nahlásili, ale bez väčšieho úspechu. Spoločnosť Meta, ktorá prevádzkuje Facebook, ju totiž stále neodstránila. Najnovšiu „súťaž“ tak profil vyvesil 20. októbra.

Pri pohybovaní sa na internete a v priestore sociálnych sietí je vždy namieste zvýšiť opatrnosť a nenechať sa oklamať podozrivo výhodnou ponukou, profilmi či e-mailovými adresami. Podvodníci sú totiž vo svojich metódach stále prefíkanejší a nezriedka sa snažia využiť aj psychologický nátlak. Odborníci odporúčajú v žiadnom prípade nezadávať citlivé údaje (ako napríklad číslo platobnej karty) na pochybné stránky, ani ich nikdy nikomu neposielať mailom. Tieto údaje totiž žiadne portály či inštitúcie podobným spôsobom nevyžadujú.


Tagy:
REKLAMA
Dušan Šutarík
Vyštudoval som Vysokú školu múzických umení v Bratislave a venujem sa prevažne filmovým a seriálovým témam. Informujem o novinkách v slovenských kinách aj na streamovacích platformách a prinášam zaujímavosti zo sveta filmov a seriálov.Občas píšem aj o aktualitách, technológiách alebo virálnych správach. Vo voľnom čase sa venujem písaniu poézie. Ak máte nápad na článok alebo tip, napíšte mi na dusan.sutarik@gmail.com
Najčítanejšie
Podobné