Slovenské diaľnice čaká veľká novinka. Na naše cesty pribudnú nové radary, ktoré nebudeš môcť nijak oklamať, informujú Autoviny. Ako bude tento systém fungovať a prečo sa ho nedá oklamať?
Ide o takzvané úsekové meranie. V zahraničí ide už o bežnú prax, no teraz to čaká aj Slovákov. Ide o prešpekulovaný systém, ktorý meria rýchlosť v dlhších úsekoch. Čo to znamená? Na rozdiel od klasických stacionárnych radarov, ktoré sa nachádzajú len na konkrétnom mieste, fungujú nové radary komplexnejšie.
S týmito radarmi nevybabreš
Systém funguje na základe merania na určenom úseku. Vyzerá to tak, že čas, ktorý prejdeš, sa začne merať na začiatku a následne na konci úseku. To znamená, že systém nijak neoklameš a budeš musieť ísť konštantnou rýchlosťou, hneď ako pôjdeš rýchlejšie a tým pádom prídeš k radaru skôr, tak ťa systém zaznamená a vyhodnotí, že si prekročil maximálnu povolenú rýchlosť.
Nemusíš sa báť, zastavovať ťa nikto nebude, no pokuta ti príde, a to už priamo domov poštou. Podobné radary už môžeš poznať aj zo susedného Rakúska, sú tam skrátka úseky, na ktorých idú vozidlá príkladnou rýchlosťou.
Ak teda patríš medzi závodníkov, tak by si sa mal opäť prispôsobiť pravidlám cestnej premávky, inak to budú poriadne drahé cesty diaľnicou. To, že vieš, kde bývajú radary, ti bude na nič. Zabudni na to, že na daných miestach len spomalíš a potom opäť zrýchliš, to bude minulosťou.
Kedy nové radary uvidíme?
Zatiaľ nie je úplne jasné, kedy by mal nový spôsob merania rýchlosti prísť. Podľa všetkého bude musieť umiestňovanie radarov na diaľnici D1 ešte počkať. Prvé prípravy bude možné realizovať vtedy, keď sa doprava presmeruje na obchádzkové trasy.
V súčasnosti je rýchlosť v niektorých úsekoch diaľnice nastavená nižšie, vzhľadom na zúženie pruhov. V týchto častiach by si si mal dávať pozor, varuje polícia.