Bratislava sa pripravuje na príchod nového hráča v oblasti rýchleho občerstvenia. Chorvátsky reťazec Koykan sľubuje zdravšie alternatívy k tradičným fastfoodom – a otvára hneď dve pobočky v najväčších nákupných centrách. Zaujme nielen jedlom, ale aj platom 1 250 €.
Slovenská gastronómia sa čoskoro rozšíri o novú značku rýchleho občerstvenia s medzinárodným konceptom. Chorvátsky reťazec Koykan začal s náborom zamestnancov. Ako informuje portál Startitup, prvé dve pobočky budú otvorené v nákupných centrách Eurovea a Aupark, čím odštartuje expanziu značky na slovenskom trhu. Reťazec, ktorý vznikol v Záhrebe v roku 2012, sa zameriava na kvalitnú prípravu jedál z rôznych svetových kuchýň s dôrazom na čerstvé suroviny.
Zdravá alternatíva k tradičným fastfoodom
Koykan sa profiluje ako moderný reťazec, ktorý kombinuje rýchlosť obsluhy s kvalitou pokrmov. V ponuke nájdu zákazníci širokú paletu medzinárodných jedál vrátane mexických burrít, arabského falafelu, indického kari, ale aj wrappy, piadiny, gyrosy či šaláty.
Významným aspektom tohto konceptu je znižovanie množstva tukov, cukrov a konzervantov v ponúkaných jedlách. Prevádzky budú navrhnuté v modernom štýle s využitím prírodných materiálov a svetlých farieb. Súčasťou bude aj digitálny systém objednávania prostredníctvom samoobslužných kioskov.

Pracovné príležitosti a plány do budúcnosti
Aktuálne spoločnosť hľadá nových pracovníkov na kombinovanú pozíciu kuchár-barman. Uchádzači by mali ovládať slovenský, anglický alebo chorvátsky jazyk na úrovni B2. Medzi ponúkané benefity patrí okrem platu 1 250 eur aj flexibilné plánovanie zmien, príjemné pracovné prostredie a možnosť kariérneho rastu.
Bratislava je pre Koykan testovacím trhom pred ďalšou expanziou v strednej Európe. Ak sa prevádzky osvedčia, spoločnosť plánuje do konca roka 2026 otvoriť až 15 reštaurácií v regióne vrátane Prahy, Viedne, Mníchova či Budapešti. Dlhodobý plán hovorí dokonca o 25 vlastných prevádzkach do konca roka 2027, s možnosťou rozšírenia prostredníctvom franšízového modelu.
Otázkou zostáva, ako sa novému konceptu podarí presadiť na slovenskom trhu, kde majú silnú pozíciu tradičné americké fastfoody – McDonald’s so 47 pobočkami, KFC s 15 a Burger King s 8 prevádzkami.