Slovenský maloobchodný trh čakajú v roku 2025 významné zmeny. Do krajiny vstupujú nové zahraničné značky, ktoré sľubujú priniesť širší výber a konkurenčné ceny pre slovenských spotrebiteľov. Téme sa venoval aj portál iStream.
Biedronka mení plány, ale nevzdáva sa
Poľský gigant Biedronka, patriaci pod skupinu Jerónimo Martins, posunul otvorenie svojich prvých predajní na začiatok roka 2025. Pôvodný plán počítal so spustením ešte pred koncom roka 2024. Reťazec otvorí svoje budúce prevádzky v mestách ako Levice, Nové Zámky či Považská Bystrica.
„Naším cieľom je priniesť slovenským zákazníkom kvalitné produkty za dostupné ceny,“ uvádza HR manažérka Zuzana Baloghová. Spoločnosť plánuje postupne rozširovať svoju sieť aj do ďalších slovenských miest.
Nemecký Woolworth a ďalší hráči na obzore
Významným prírastkom na slovenskom trhu bude aj nemecký diskontný reťazec Woolworth. Spoločnosť, ktorá v Nemecku prevádzkuje približne 700 predajní, už finalizuje nájomné zmluvy na svoje prvé slovenské pobočky.
Roland Rissel z tlačového oddelenia Woolworthu potvrdil: „Vstup na slovenský a český trh je pre nás strategickým krokom v rámci našej európskej expanzie.“
Medzi ďalšie značky, ktoré sa chystajú vstúpiť na slovenský trh, patrí aj diskontný reťazec Dealz. Tento člen skupiny Pepco Group je známy svojimi cenovými akciami a širokou ponukou britských produktov.
Slovenský maloobchodný trh sa tak v najbližších mesiacoch výrazne rozrastie o nových hráčov, čo by malo priniesť väčšiu konkurenciu a potenciálne výhodnejšie ceny pre spotrebiteľov. Poľská drogéria Hebe už otvorila svoje prvé predajne v bratislavskej Eurovei a v Prešove, pričom plánuje ďalšiu expanziu. Módna značka Ochnik, známa svojimi koženými výrobkami, si pre svoju prvú slovenskú predajňu vybrala Trenčín, kde podľa slov manažéra medzinárodnej expanzie Szymona Lukasika „vidí veľký potenciál pre rozvoj značky“.