Určite si to zažil aj ty. Pozeráš si inzeráty a zrazu na teba vybehne ponuka s autom v peknom stave a hlavne za dobrú cenu. Hneď začneš uvažovať nad tým, že to znie celkom dobre.
Väčšinou to však má jeden háčik. Ako poukazuje portál AutoBild, jedna maličkosť ti celú predstavu môže zničiť, keďže kvôli nej môže byť výsledná cena vozidla podstatne vyššia.
Reč nie je o ničom inom ako o hrdzi. Práve tá je kľúčovým faktorom pri jazdených autách a často môže byť tým bodom, ktorý rozhodne o kúpe vozidla. A, povedzme si pravdu, veľké množstvo starších áut ju skrátka má.
Určite ju nepodceň
Niektoré veci sa dajú riešiť, no auto posiate hrdzou nie je nikdy veľmi dobrý nápad. Môže sa stať, že pôjdeš na prehliadku a uvidíš auto s krásnym interiérom a na prvý pohľad aj dobrým exteriérom. Mal by si si však dávať pozor.
Hrdza je tichý zabijak a ak si ju nevšimneš, tak na to môžeš poriadne doplatiť. Určite ju nepodceňuj a skontroluj poriadne celé auto, nielen tie miesta, ktoré bežne vidíš. Najdôležitejšie sú detaily.
Boj s hrdzou je beh na dlhú trať, no nakoniec zrejme aj tak prehráš. Najhoršie na tom celom je to, že ťa to stojí kopec peňazí. Môžeš ošetrovať diely koľko chceš, hrdze sa nikdy nezbavíš, len spomalíš jej rozšírenie. Najtradičnejšie sa ľudia uchyľujú k brúseniu, gitovaniu a potom k tomu najzložitejšiemu a dosť nákladnému – k striekaniu.
Nedáš to len tak dokopy
V poslednom prípade je problém v tom, že nie je úplne ľahké (čiastočne možno až nemožné) odhadnúť správny odtieň farby, ktorá je na aute. Keďže auto už má nejaký ten piatok, poznamenali ho vplyvy vonkajšieho prostredia, ako je slnko, voda a podobne. Z toho teda vyplýva, že ak raz vymeníš jeden diel, ledva ti bude sedieť s ostatnými.
Každé auto je náchylné na hrdzu a väčšinou platí, že tá sa tvorí pri jednotlivých modeloch na rovnakých miestach. Najčastejšie sa hrdza ukazuje na dieloch, ako sú podbehy, spodok dverí či kufor. Výnimkou nie sú ani výfuky, prahy či karoséria a kopec ďalší miest. Pri kúpe auta si teda daj na túto „drobnosť“ naozaj pozor.