Britský obchodný reťazec John Lewis opäť prichádza so svojou legendárnou vianočnou reklamou, ktorá každoročne odštartuje predvianočnú sezónu vo Veľkej Británii. Tentokrát prináša emotívny príbeh dvoch sestier. Ako ale informuje aj Daily Star, príbeh vyvoláva rozporuplné reakcie.
Magický príbeh o sesterskom pute
Tohtoročná reklama sleduje mladú ženu, ktorá v obchode John Lewis hľadá dokonalý darček pre svoju sestru. Počas nákupu sa dostáva do čarovného sveta spomienok, kde ožívajú všetky dôležité momenty, ktoré so sestrou prežili. Celý príbeh sprevádza nostalgická pieseň „Sonnet“ od skupiny The Verve.
„Chceli sme zachytiť výnimočné puto medzi súrodencami a ukázať, že najkrajšie darčeky sú tie, ktoré majú hlbší význam,“ vysvetľuje kreatívny tím John Lewis.
Reakcie publika prekvapili
Zatiaľ čo predchádzajúce reklamy pravidelne dojímali divákov k slzám, tohtoročná verzia vyvoláva nečakané kontroverzie. Časť publika kritizuje absenciu mužských postáv v reklame, iní považujú príbeh za menej emotívny ako v minulých rokoch.
Na sociálnych sieťach dokonca získava väčšiu popularitu alternatívna vianočná reklama s príbehom vdovca a červienky, ktorú vytvoril nezávislý tvorca Sam Clegg. Táto charitatívna verzia, natočená za menej ako 500 libier, už získala takmer dva milióny zhliadnutí.
Napriek rozporuplným reakciám zostáva vianočná reklama John Lewis významným kultúrnym fenoménom, ktorý každoročne signalizuje začiatok sviatočnej sezóny v Británii. Spoločnosť pokračuje v tradícii vytvárania emotívnych príbehov, ktoré sa snažia zachytiť pravú podstatu Vianoc – lásku, spolupatričnosť a radosť z obdarovávania.