Herzog v neskorších fázach svojej tvorby, dávno po Kinského smrti, vyhľadal ľudí z jeho okolia. Natočil o Kinskim perfektný dokument s názvom Môj milovaný nepriateľ – v ktorom analyzuje svoj vzťah s Kinským. V dokumente sa dozvedáme, že Kinski bol nervák už od mladosti, pričom neraz roztrieskal celý byt, v ktorom žil, na úplný prach. Kinski zahynul v roku 1991 na zástavu srdca.
Marlon Brando – najlepší herec sveta, s ktorým sa nedalo pracovať
Hviezdny Marlon Brando, jeden z najväčších a najdôležitejších hercov 20. storočia, bol známy nielen svojím hereckým talentom, ale aj extrémne excentrickým a často nepredvídateľným spôsobom života. Už od mladosti sa vyznačoval silnou individualitou a odmietaním konvenčných pravidiel Hollywoodu.
Jeho spôsob herectva, tzv. Method Acting, znamenal, že sa úplne ponáral do postáv, čo často spôsobovalo napätie s režisérmi a kolegami. Tento prístup je dnes oslavovaný ako revolučný a pracujú s ním tí najlepší herci, ako napríklad Daniel Day-Lewis.
Brando bol schopný vytvoriť nezabudnuteľné postavy, no zároveň jeho nároky a správanie často spomaľovali produkcie a znepríjemňovali prácu na pľaci. Okrem iného bol známy svojimi konfliktmi s režisérmi a producentmi. Odmietal akúkoľvek autoritu a väčšinou si robil po svojom.
Z tohto dôvodu ho producenti filmu Krstný otec nechceli prijať do titulnej úlohy Dona Vita Corleoneho. V Hollywoode bol prostoreko považovaný za nespoľahlivého a problematického maniaka. Režisér Coppola však dohodol stretnutie, na ktorom sa mal natočiť krátky test toho, ako Brando zahrá postavu.

Brando počas toho testu zahral postavu dokonale a keď Coppola ukázal výsledok tým správnym ľuďom, Brando bol prijatý. Za svoj herecký výkon vo filme získal Oscara – ktorého odmietol prijať a namiesto neho prišla sošku odmietnuť Indiánka, ktorá začala na ceremónii rozprávať o tom, aká je Amerika obludná za to, čo urobila pôvodným obyvateľom. Boom.
Filmárova apokalypsa
Jeho herecké výkony sú považované mnohými ľuďmi za najlepšie herecké výkony všetkých čias, no nejeden tvorca naňho spomína ako na poriadneho nezbedníka. Okrem iné treba spomenúť hlavne jeho herecké výkony vo filmoch ako Krstný otec a Apokalypsa. Oba filmy natočil Francis Ford Coppola, a tak by bolo najlepšie predpokladať, že Coppola bude vedieť sám najlepšie povedať, aké to s ním bolo.
Tu máme jednoduchý príbeh: Brando prišiel na natáčanie Apokalypsy neskoro, platili mu priveľa. Mal zahrať zloducha. Nebol fyzicky pripravený. Ani mentálne. Jeho telo bolo obézne. Nevychádzal zo svojho prívesu. Iba tam sedel, jedol, spal, bral peniaze, filozofoval a popíjal. Coppola sa tam s ním chodil rozprávať, zatiaľ čo celý štáb čakal iba naňho. Bola to hrôza. Každý deň strávený v Brandovom prívese stál Coppolu státisíce dolárov.
Brando v prívese Coppolovi rozprával o mravcoch a iných náhodných témach, no Coppolu to z dákeho dôvodu fascinovalo. Azda prišiel na to, čo je kľúčom k pochopeniu tohto zvláštneho muža? Napokon sa ukázalo, že Brando ani nečítal predlohu ich filmu – Srdce temnoty od Josepha Conrada. Čistá katastrofa. Coppola však Brandovi po niekoľkých dňoch počúvania jeho téz a výhovoriek povedal, nech si skúsi tú knihu prečítať.
Coppola o Brandovi
Brando nakoniec knihu skutočne prečítal za jednu noc, oholili si hlavu, natiahol na seba čiernu róbu a konečne vyliezol z prívesu. Ako sa hovorí, zvyšok je história.
„Ľudia hovoria, že mi robil problémy, ale bol to mimoriadny muž, ktorý priniesol mimoriadny prínos svojou tvorivosťou a genialitou. Jasné, prišiel s nadváhou a správal sa ako veľké, rozmaznané dieťa – ale fakt, že som ho vôbec mohol spoznať vo svojom živote, je pre mňa privilégium,“ povedal o niekoľko rokov neskôr Coppola o Brandovi. Marlon Brando zomrel 1. júla 2004 v Los Angeles vo veku 80 rokov.