Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 16.10.2024
sk
Vladimíra
cz
Havel

Navštívili sme Legoland v Dánsku. Koľko sme minuli a stojí to za tie peniaze?

Boli sme v kolíske Lega. Čo nás v Billunde prekvapilo?

Stavebnice Lego patria medzi hračky, ktoré nemajú vekový limit. Niektoré modely dokonca nie sú vhodné pre deti svojou cenou i náročnosťou a ide o špeciálne edície. Ako dieťa si si možno staval všeličo od výmyslu sveta zo základných kociek, dnes oceníš stavebnice plné detailov, ktoré zobrazujú výjavy z tvojich obľúbených filmov.

Niektorí z nás v redakcii EMEFKA sú večnými deťmi a milovníkmi Lega. A aké je už len lepšie miesto na tomto svete pre milovníka legendárnej stavebnice než samotný Legoland a rodisko ikonickej kocky? Preto sme sa rozhodli urobiť si krátky výlet a navštíviť Legoland v dánskom meste Billund. V článku ti zhrnieme, koľko nás to stálo, naše dojmy a čo nás prekvapilo.

Názov „LEGO“ je skratkou dvoch dánskych slov „leg godt“, čo znamená „dobre sa hrať“. Spoločnosť LEGO Group založil v roku 1932 Ole Kirk Kristiansen. Spoločnosť odvtedy prechádzala z generácie na generáciu a dodnes ju vlastní rodina Kirka Kristiansena.

Lego si obľúbili milióny detí a dospelých na celom svete. Stavebnica si vyslúžila aj svoj vlastný zábavný park, ktorý otvoril svoje brány v roku 1968 v Billunde. Ten sme navštívili aj my koncom septembra. Keďže sme vedeli, že Billund je malé mesto, rozhodli sme sa tam stráviť len necelé tri dni aj s cestou. Po príchode sme sa ozaj presvedčili, že okrem Legolandu sa tam toho nedá veľa robiť a väčšina ľudí navštívi mesto len kvôli jeho dominante.

Letenky, ubytovanie a vstupné

EMEFKA

Letenky sme kupovali približne mesiac dopredu a do Billundu sa lieta z viedenského letiska Schwechat. Spiatočná letenka bez batožiny iba s ruksakom + kúpa miesta nás stala asi 65 eur. Ubytovanie sme našli na Bookingu a vyšlo nás dokopy približne 180 – 200 eur pre dve osoby (3 dni, 2 noci). Avšak, museli sme kráčať z centra mesta pešo ešte 35 minút. Autobusy do tejto lokality nechodili. Preto je dobré zamyslieť sa nad prenajatím auta počas pobytu v tomto meste. Požičovňa áut bola priamo na letisku. Nám v konečnom dôsledku tieto prechádzky až tak nevadili, no nabudúce by sme si asi prenajali auto alebo zistili dostupnosť/cenu taxíkov.

Spoliehali sme sa ešte na bicykle, no nenašli sme v Billunde počas prechádzok žiadne verejné. Niekto by mohol poznamenať, že sme si mohli nájsť ubytovanie v centre či bližšie k nemu, no dostupných možností ubytovania tam ozaj nie je veľa. Hotely priamo v rezorte Legolandu sú finančne prestrelené, takže krátky výlet by sa nám tak predražil o niekoľko stoviek eur.

Čo sa týka vstupu do Legolandu, lístok sme si kúpili cez ich oficiálnu webovú stránku a stiahli si do mobilu tiež ich aplikáciu. Online lístok je tiež lacnejší, ako keď si ho kúpiš na mieste. Kúpili sme si celodenný lístok za 329 dánskych korún (pre jednu osobu), čo je v prepočte asi 44 eur. Keďže sme netušili, koľko budú stáť jednotlivé jedlá a drinky v rámci parku, pri kúpe lístka je možnosť zakúpiť si All you can eat v rodinnom bufete. Toto nás stálo 249 korún, čo je v prepočte približne 33 eur.

To znamená, že keď sme sa tam išli naobedovať, mali sme na výber z niekoľkých druhov jedál ako cestoviny, pizza, ryža, rôzne druhy zemiakov a šalátov a omáčky, steak a iné mäsá. Mohli sme si vybrať z rôznych druhov nápojov a bonusom bola točená zmrzlina s posýpkou. Mohol by si jej zjesť aj kilo, keby si vládal. V rámci parku však bolo veľa stánkov s občerstvením, no aj oddychové zóny pre rodiny s deťmi, kde si mohli vychutnať vlastný obed. Viacero rodín sme takto videli obedovať. Takže možností je niekoľko.

Otváracie hodiny a atrakcie

My sme navštívili Legoland koncom septembra, čo teraz považujeme za veľmi dobré načasovanie. Počasie nám vyšlo príjemné, slnečné a aj keď sa nám zdalo, že tam bolo dosť ľudí, zrejme sa to nedá porovnať s jarnými a letnými mesiacmi. Nečakali sme dlho na rôzne atrakcie a horské dráhy, dostali sme sa na ne do niekoľkých minút. Počas leta mohli byť čakacie doby aj 15-30 minút a viac.

V parku sa nachádza mnoho horských dráh, na ktoré môžeš ísť opakovane, keď si vystojíš rad. Súčasťou Legolandu sú aj mestečká a iné ikonické stavby a predmety postavené z Lega, ktorými sa môžeš pokochať. V kvetinárstve si môžeš vytvoriť svoju vlastnú kyticu z farebných kociek.

EMEFKA

Park sa otvára o 10. ráno a svoje brány zatvára o 18. večer s tým, že mnohé atrakcie končia už o 17. Musíme podotknúť, že nám jeden deň nestačil, nestihli sme prejsť všetko a určite by sme tam vedeli stráviť aj dva dni. Takže, ak rozmýšľaš, či navštíviť Legoland a na koľko dní, odporúčame ti zakúpiť si aj dvojdňový lístok. V Billunde sa nachádza aj múzeum Lega – Lego House. My sme si pri kúpe vstupenky nevšimli (alebo sme to nejako odignorovali) možnosť zakúpiť si kombinovaný lístok, ktorým sa dostaneš do Legolandu aj Lego House. Takýto lístok stojí 629 korún, čo je v prepočte niečo vyše 84 eur.

Išli by sme znova a čo nás počas výletu prekvapilo?

Určite sa tam raz niekedy radi vrátime. Horské dráhy boli super. Niektoré boli ozaj obrovské a ostré, takže len pre odvážnych. My sme si najviac užili tie, ktoré zahŕňali aj vodu, čiže sme sa počas toho trošku okúpali. (smiech) Ľudia boli veľmi milí a musíme skonštatovať, že za tú cenu sa to ozaj oplatí.

Čo nás tam Slovákov môže prekvapiť, sú spoločné toalety. Preto, ak si dievča a vedľa teba si bude umývať ruky muž, nestrachuj sa, nepomýlila si si toalety – u nich je to bežné. Tiež nás prekvapilo, že nezamykajú domy (aspoň my sme mali takú skúsenosť, no v škandinávskych krajinách je takéto správanie bežné) či nechajú bicykle len tak opreté bez toho, aby si ich zabezpečili.

Tagy:

Nicolette Ftáčková
Vyštudovala som žurnalistiku a moja láska k písaniu sa zrodila už v detstve, keď som sa zvykla zavrieť do izby a hodiny písať rôzne príbehy. Zaujíma ma aktuálne dianie doma i v zahraničí, no môj záber tém je veľmi široký. Rada píšem o zaujímavých ľuďoch a hľadám inšpiratívne príbehy. Spoločenské a LGBTI+ témy sú mi blízke.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.