Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 30.3.2025
sk
Vieroslava
cz
Arnošt, Ernest

Navštívili sme slovenskú Biedronku, cítili sme sa ako na rumunskom vidieku. Vítali nás špina, bordel a prázdne regály

K nášmu "nálezu" sa vyjadrila aj samotná Biedronka.


Poľský potravinový reťazec Biedronka sa nedávno stal novou atrakciou pre slovenských zákazníkov. Ľudia ho vítali s nadšením a očakávaním nízkych cien a kvalitného sortimentu. Samotná spoločnosť sa na našom trhu prezentuje ako symbol dostupných potravín a príjemného nakupovania. Preto sme sa rozhodli (opäť) navštíviť jednu z ich predajní, aby sme zistili, ako sa im darí plniť tieto sľuby.

V rámci nášho prieskumu sme navštívili predajňu Biedronka v Miloslavove a to, čo sme tam našli, nás skutočne šokovalo. Predajňa pôsobila zanedbaným dojmom, ktorý by človek očakával skôr na rumunskom vidieku než pár minút od hlavného mesta Slovenska. Naše očakávania príjemného nákupného zážitku sa rozplynuli hneď pri vstupe do obchodu.

Podlaha bola extrémne špinavá všade, kam oko dovidelo. Vybrakované regály zívali prázdnotou, akoby predajňa prežila nákupnú horúčku pred apokalypsou. Po celom priestore sa váľali prázdne krabice a obaly – nielen v regáloch, ale aj po zemi, čo vytváralo dojem, že o túto predajňu sa nikto nestará už niekoľko dní.

Henrieta Balázsová/EMEFKA
Henrieta Balázsová/EMEFKA

Odpadkový kôš pri nákupných košíkoch vyzeral ako vystrihnutý z hororu, preplnený a neupravovaný.

Henrieta Balázsová/EMEFKA

Počas celej našej návštevy sme v predajni nevideli jediného zamestnanca, ktorý by upratoval alebo vykladal tovar, čo je na slovenské pomery veľmi neobvyklé. Rozhodli sme sa preto osloviť samotnú Biedronku.

Henrieta Balázsová/EMEFKA

Reakcia Biedronky na kritiku

Čo však hodnotíme extrémne pozitívne, je veľmi rýchla reakcia spoločnosti po našom kontaktovaní. Biedronka reagovala prakticky obratom, čo naznačuje snahu riešiť problém. Spojil sa s nami Michal Paluska, senior manažér predaja, ktorý je zodpovedný za dohľad nad predajňou v Miloslavove. Tu je jeho vyjadrenie v plnom znení:

„Ďakujeme za Váš podnet ohľadom stavu predajne Biedronka v Miloslavove. Každý deň sa snažíme, aby boli naše predajne dobre pripravené na návštevu zákazníkov bez ohľadu na dennú dobu. Potešilo nás, že prvé týždne prevádzky boli zákazníkmi prijaté veľmi pozitívne. Odrazilo sa to na návštevnosti, ktorá výrazne prekročila naše očakávania. Výsledkom bol mimoriadne vysoký počet zákazníkov, čo mohlo dočasne ovplyvniť zážitok z nakupovania. Napriek tomu každý deň vyvíjame maximálne úsilie na to, aby sme v našich predajniach udržali pre zákazníkov výborné podmienky, a to aj v čase špičky, aby si zákazníci mohli čo najviac vychutnať ich návštevu a naše atraktívne akcie.

Na podporu týchto podmienok sme už zaviedli niekoľko opatrení vrátane dodatočných nočných zmien, aby sme zabezpečili dobrú pripravenosť predajní na nasledujúci deň, čo zahŕňa aj dodatočné upratovanie externou spoločnosťou a dodatočnú podporu prevádzkových tímov pre predajňu Miloslavov, aby spĺňala všetky naše štandardy.

Pozývame všetkých zákazníkov, aby navštívili naše predajne a zažili kvalitné nakupovanie za skutočne nízke ceny.“

Henrieta Balázsová/EMEFKA

Problémy Biedronky sa netýkajú len Slovenska

Zdá sa ale, že Biedronka má problémy s hygienou a poriadkom predovšetkým vo svojej domovskej krajine – v Poľsku. Podľa viacerých správ z poľských médií sa reťazec stretáva s opakovanými problémami.

V jednom obzvlášť závažnom prípade z februára 2025 zákazník objavil myš v sekcii s čerstvým pečivom v predajni v Ostrowe Wielkopolskim. Následná kontrola hygienického inšpektorátu odhalila trus hlodavcov v priestoroch predajne, ktorá musela byť dočasne zatvorená.

Facebook/Grupa Spotted: Ostrow Wielkopolski

Okrem hygienických problémov čelila Biedronka v Poľsku aj pokutám za zavádzanie zákazníkov. Materská spoločnosť Jeronimo Martins dostala pokutu vo výške približne 14 miliónov eur za nesprávne označovanie krajiny pôvodu potravín. Podľa zistení až 27,8 % supermarketov Biedronka malo nesprávne označené ovocie a zeleninu ako poľský produkt, čím klamali zákazníkov, ktorí chceli podporiť domácich producentov.

Poučia sa z minulých chýb?

Problémy s hygienou v potravinových reťazcoch nie sú bohužiaľ výnimočné. Podobné pokuty za nevyhovujúci stav dostali v minulosti aj iné známe obchody na Slovensku. Napríklad Billa dostala za mesiace jún a júl 2023 štyri pokuty v hodnote spolu 43-tisíc eur. Najvyššia pokuta bola v hodnote 20-tisíc eur za nález myšieho trusu na krabiciach s mliekom, pod regálmi i na viečkach rastlinných výrobkov a mäsových paštét.

Otázkou zostáva, či Biedronka dokáže svoje problémy s čistotou a poriadkom efektívne vyriešiť, alebo bude situácia podobná ako v Poľsku, kde sa napriek mnohým pokutám a kontrolám nedostatky opakujú. Prvým pozitívnym signálom je aspoň rýchla reakcia a prísľub nápravy situácie v Miloslavove.

Mohlo by ťa zaujímať:

Obchodná vojna sa začala. Biedronka prezradila, koľko predajní chce na Slovensku otvoriť do roka a do dňa


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.