Predaj diaľničných známok sa vlani medziročne zvýšil o 20 %. Výnos z predaja 4,7 milióna kusov diaľničných známok bol na úrovni zhruba 88,7 milióna eur, uviedla v piatok Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Najväčší záujem bol o desaťdňovú známku, ktorej sa predalo o 36 % viac ako v roku 2021, a to 2,6 milióna kusov. O zvýšený záujem sa postarala predovšetkým tranzitná doprava. Najviac financií vo výške 44,6 milióna eur zinkasovala NDS z vlaňajšieho predaja 365-dňovej známky, pričom ide o druhú najobľúbenejšiu diaľničnú známku. V tomto rebríčku patrí tretie miesto 30-dňovej známke, ktorej dopyt dosiahol hodnotu asi 617.000 predaných kusov. Výnos z jej predaja prekročil sedem miliónov eur.
Júl, august a január sú tri mesiace so zaznamenanými najvyššími hodnotami predaja, doplnili diaľničiari. Najviac slovenských motoristov uprednostňuje elektronický predaj pred fyzickým, ktorý vlani využilo 40 %.
O slovenskú diaľničnú známku spomedzi zahraničnej klientely mali vlani najväčší záujem šoféri z Česka, Nemecka, Poľska, Rakúska a Maďarska, medzi ktorými dominuje Česko s predajom 730.000 diaľničných známok.