Presne pred mesiacom, 17. septembra, mal na Netflixe premiéru kórejský seriál Squid Game. Seriál prišiel bez veľkých fanfár, no už za pár dní sa stal absolútnym diváckym hitom. Za 28 dní od svojho uvedenia získal 111-miliónov divákov, vďaka čomu ho môžeme nazvať najúspešnejším seriálom v histórii Netflixu.
Squid Game nešetrí sociálnou kritikou a veľmi otvorene rozpráva o problémoch zadlžených ľudí, ktorí sú ochotní doslova riskovať život v krvavej hre, len aby dostali možnosť vyhrať peniaze, ktoré by ich oslobodili od žalostnej chudoby. V deviatich epizódach sledujeme osudy 456 súťažiacich a ich počíňanie v na prvý pohľad detsky jednoduchých hrách, v ktorých sa však neúspech trestá smrťou.
Prívalová vlna meme obrázkov
Dusivá atmosféra Squid Game má veľmi ďaleko od komédie, to však nezabránilo vzniku mnohých úspešných meme formátov. V dnešnej dobe to vyzerá tak, že sledovanosť seriálu a počet memes, ktoré vygeneruje, sa pohybuje v priamej úmere.
Ak má seriál veľa divákov, prirodzene sa zvyšuje pravdepodobnosť, že scény z neho budú použité v memes. Zároveň je k dispozícii početné publikum, ktoré tieto obrázky ocení. Súčasne platí, že pokiaľ sa sociálne siete zaplavia memes vychádzajúcimi zo seriálovej novinky, ľudia chcú zistiť, odkiaľ pochádzajú, začnú sa o seriál zaujímať, až si ho nakoniec pozrú. Seriál tak získava skvelú reklamu a zástupy nových divákov úplne zadarmo.
Squid Game dokázalo triumfovať na obrazovkách aj na sociálnych sieťach, vďaka čomu sa jeho fanúšikovská základňa nafúkla do rekordných rozmerov. Kórejský seriál sa stal popkultúrnym fenoménom a dôvodom, prečo sa biele tenisky a zelené tepláky rýchlo vypredávajú. Nezmazateľnú stopu zanechal aj vo svete memes: