Zmysel pre čierny humor síce nemá každý, ale asi netreba zdôrazňovať, že ľuďom v ťažkých situáciách pomáha a môže tiež veľmi presne upozorniť na nejaký pálčivý problém. Ako uvádza portál LADbible, drsnejší humor kvitne aj v súčasnej dobe, keď svet stále zápasí s pandémiou koronavírusu.
Vzhľadom na to, že už máme k dispozícii vakcíny, je však tento boj aspoň o niečo jednoduchší. Žiaľ, stále existuje dosť ľudí, ktorí sa odmietajú dať zaočkovať, lebo uverili konšpiráciám na internete a boja sa, že ich cez čipy vo vakcíne bude sledovať Bill Gates. Títo ľudia si ale neuvedomujú, že svojou hlúposťou ohrozujú nielen seba, ale aj všetkých naokolo. V americkom meste Charlotte sa im to teda rozhodli pripomenúť originálnym spôsobom.
It was us. Get vaccinated. pic.twitter.com/WFQ1h6sLwn
— BooneOakley (@booneoakley) September 21, 2021
Nezaočkuj sa, aspoň zarobíme, hlása pohrebná služba
Po uliciach mesta totiž začalo jazdiť nákladné auto s veľkým nápisom „Nedajte sa zaočkovať“. Niekto by si možno myslel, že ide o vyjadrenie názoru nejakého poblázneného antivaxera. Pri pohľade nižšie však padne do očí iný nápis, ktorý robí reklamu pohrebníctvu Wilmore Funeral Home. Logika je teda jasná: nedaj sa zaočkovať, zomri a pohrebníctvo na tebe aspoň zarobí. Možno je to trochu drsné, ale čierny humor taký skrátka býva.
Pravdou ale je, že spoločnosť menom Wilmore Funeral Home v skutočnosti neexistuje. Ide totiž o vtip reklamnej agentúry BooneOakley, ktorá chce týmto spôsobom dať ľuďom signál, aby neverili rôznym šarlatánom na internete a dali sa zaočkovať.
Great PR Stunt from Wilmore Funeral Home. pic.twitter.com/cSEEiaSUfl
— Andrew Bloch (@AndrewBloch) September 19, 2021
„Mal som pocit, že obyčajná reklama už nefunguje. Také tie tradičné odporúčania ako ‚Dajte sa zaočkovať‚ alebo ‚Dôverujte vakcíne‘,“ povedal riaditeľ BooneOakley David Oakley. „Takže sme na to išli z odlišnej perspektívy a rozhodli sa trochu ľudí šokovať.“
Dodal, že ich hlavným cieľom bolo, aby ľudia proste dali na odporúčania odborníkov a verili vakcínam. Rolu zároveň hrala frustrácia z toho, že ľudia odmietajú očkovanie, hoci je to jediná cesta ako pandémiu poraziť. Oakley zmienil, že ak sa kvôli ich čiernohumornému odkazu zaočkuje aspoň jeden človek, tak to bude považovať za úspech.