Pri natáčaní miliónových blockbusterov, ako sú napríklad Star Wars alebo marvelovky, sa dopredu počíta s tým, že veľká časť zisku sa bude opierať o predaj hračiek a suvenírov. Scenáristi preto kalkulujú, ktorým postavám, vozidlám a predmetom venovať najviac času na plátne.
Niekedy to môže fungovať aj presne naopak – sami diváci rozhodnú, aké figúrky sa budú vyrábať. Prípad SpongeBoba je o to zaujímavejší, že popularitu postavičiek diktovali memes.
Nickelodeon sa rozhodol zareagovať na obľúbenosť memes z prostredia Bikini Bottom a nechal vyrobiť sériu postavičiek s názvom SpongeBob SquarePants Masterpiece Memes. Vinylové figúrky ocení každý fanúšik SpongeBoba či memes.
Sú medzi nimi memes známejšie aj menej známe. Podaktoré sa hojne používajú stále, niektoré z nich boli časom odsunuté na vedľajšiu koľaj. Séria predstavuje túto šesticu figúrok:
SpongeGar
Imaaaaaaagination Spongebob
Surprised Patrick
Handsome Squidward (s otvorenými očami)
Handsome Squidward (so zatvorenými očami)
Mocking Spongebob
Oficiálny instagramový účet Nickelodeonu pripravil aj šikovný propagačný post, v ktorom si môžeme na vlastné oči porovnať figúrky s ich meme predlohami:
https://www.instagram.com/p/Bwf0nRcFAKx/
O postavičky je obrovský záujem – Mocking Spongebob sa veľmi rýchlo vypredal už krátko po spustení predaja. Čoskoro nasledoval Handsome Squidward s otvorenými očami.
Figúrky sa predávajú za 21,99USD. Je to pomerne vysoká suma za 20-centimetrovú postavičku bez pohyblivých častí. Zdá sa ale, že láska k memes je silná a úspešný merchandisingový plán sa budú snažiť napodobniť ďalšie spoločnosti.
Zdroj: amazon.com, kotaku.com