Nivea za 3 eurá vs. luxusný krém za 2 000 eur: „Socialistická klasika“ v teste zahanbila luxusný produkt

Nie je všetko zlato, čo sa blyští...


Na internete sa čoraz častejšie objavujú virálne videá a príspevky, ktoré tvrdia, že legendárny modrý krém od značky Nivea má takmer identické účinky ako ultra luxusný krém Crème de La Mer, ktorého cena môže presiahnuť aj 2 000 eur za balenie. A hoci by sa to mohlo zdať ako prehnané porovnanie, laboratórne testy aj skúsenosti bežných používateľov prinášajú prekvapivé zistenia.

Ako informuje portál Living360, produkty majú podobnú vôňu, konzistenciu a účinky na hydratáciu pokožky. Niektorí používatelia dokonca tvrdia, že La Mer im pripomína „krém, ktorým si natieral ruky ich otec“ – teda klasickú Niveu. Po aplikácii vraj ani pri slepom teste necítia žiaden rozdiel.

Zloženie hovorí jasnou rečou

Uveďme si najprv aktuálne ceny. Ikonický Nivea Creme v modrom balení nájdeš napr. v DM-ke za 2,75 eura pri 75 ml balení. 250 ml balenie ťa vyjde na na 5,45 eura. Krém La Mer ponúka napr. Douglas v rôznych veľkostiach. Za najmenšie balenie s obsahom 15 ml zaplatíš 104 eur. Najväčšie balenie, kde sa nachádza 500 ml, ťa vyjde na 2 290 eur.

Laboratórna analýza virálneho TikTok videa ukázala, že obe formuly majú až 18 identických zložiek. Zatiaľ čo Nivea sa drží jednoduchosti (má len asi 20 ingrediencií), La Mer obsahuje navyše tzv. fermentovaný riasový extrakt (známy ako „miracle broth“), pár botanických olejov a niekoľko vitamínov. Základ je však rovnaký.

A čo účinnosť? V testoch hydratácie bola Nivea mierne účinnejšia – zvýšila hydratáciu pokožky o 12 %, kým La Mer len o 11 %. V oboch prípadoch sa znížil úbytok vody z pokožky o rovnakých -16 %. Výsledky sú teda porovnateľné.

Shutterstock

Ušetrené stovky eur, rovnaký efekt?

La Mer si stále drží punc luxusu a exkluzivity – aj vďaka vysokej cene, prémiovému marketingu a známosti medzi celebritami. No odborníci aj bežní používatelia sa zhodujú, že čo sa týka hydratácie a bežného denného používania, Nivea svoju drahú konkurenciu dobieha – ak nie predbieha.

Pre niekoho je to možno len TikTok trend, no pre mnohých s obmedzeným rozpočtom je modrá plechovka s nápisom Nivea malým zázrakom, ktorý stojí za každé euro.

Mohlo by ťa zaujímať:

Kaufland stiahol z pultov obľúbené ovocie. Ak ho máš doma, hrozí ti žltačka


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné