V nedeľu oznámila fínska technologická firma rozsiahly rebranding. Súčasťou zmeny imidžu vyše 150-ročnej spoločnosti je aj zmena loga. Prvá za posledných 60 rokov.
Na prelome tisícročí Nokia stála na čele rebríčka najväčších výrobcov mobilov. V časoch príchodu legendárnej 3310 bola hodnota spoločnosti Nokia desaťkrát vyššia ako hodnota Applu. Éra smartfónov však Fínom nepriala a v predajoch ich konkurencia rozdrvila.
Nové logo má byť „súčasnejšie a digitálnejšie“ a má spoločnosti pomôcť oddeliť sa od dávno minulej doby tlačidlových telefónov.
Nové logo je súčasťou širokých reforiem a veľkých zmien, vďaka ktorým sa firma chce opäť dostať na výslnie. V súčasnosti sa však výrobe spotrebnej elektroniky venuje len minimálne a sústredí sa predovšetkým na digitálnu infraštruktúru – budovanie 5G sietí, systémy automatizácie a cloudové riešenia pre firmy.
Aby veci neboli také jednoduché, súčasne vedľa seba sa budú používať dve logá Nokia. Nové si ponesie samotná firma, to staré zostáva produktom, ktoré licenčne vyrába fínska spoločnosť HMD. Ide o smartfóny a príslušenstvo k nim. Ak si teda v súčasnosti zakúpiš smartfón Nokia, ide o produkt z dielne HMD, nesúci meno známejšej firmy.