Hovorí sa, že aj zlá reklama je reklama, no v 21. storočí sa dá nad pravdivosťou tohto tvrdenia skutočne polemizovať. Trh je presýtený, všade je všetkého veľa a jeden chybný krok môže odplašiť celú tvoju klientelu rovno do náručia konkurencie. No potom sú tu veľké firmy.
Spoločnostiam, ktoré na trhu figurujú už roky, sa vďaka pevnej základni oddaných zákazníkov prepečie kadejaké faux pas, no to však neznamená, že sa o ňom nebude hovoriť. Tu sa dostávame na gro dnešného článku – vskutku nevydarenej reklame na inteligentné hodinky spoločnosti Apple. Tá, objektívne povedané, naozaj nevyšla.
Reklama na Apple Watch, ktorá spôsobuje ľuďom úzkostné stavy
Koncom minulého roka predstavila spoločnosť Apple svetu nový rad inteligentných hodiniek Apple Watch Series 7. Okrem ukazovania času vie človek práve vďaka nim ostať v spojení so svetom, aj keď pri sebe nemá mobil. To je presne to, čo sa jabĺčko rozhodlo komunikovať v novej reklame. Tá však väčšine ľudí, ktorí na ňu narazili, práve dvakrát nesadla.
Reklama sleduje príbehy troch volajúcich na tiesňovú linku 911, ktorí potrebovali okamžitú pomoc. „Dobrý deň, havarovala som s autom. Auto sa otočilo na strechu a valí sa doň voda,“ panicky opisuje vzniknutú situáciu žena menom Amanda. Okrem nej v reklame figurovali aj dvaja muži Jason a Jim. Jeden z nich počas paddleboardingu uviazol na mori, ďalší si na farme zlomil nohu.
Toto rozhodne nie je reklama, na ktorú chceš naraziť, keď počas čakania na začiatok filmu tlačíš siedmy trojuholník pizze. Z hlasov volajúcich srší zúfalstvo, a hoci myšlienka reklamy vo svojej podstate nie je zlá, ľuďom je akosi zaťažko ju stráviť. „Vďaka svojim hodinkám sa Jasona, Jima a Amandu podarilo zachrániť do niekoľkých minút,“ píše sa na obrazovke v posledných sekundách reklamy, ktorú internet označil za „temnu a mrazivú“. Aký je tvoj názor na ňu?