Leto je za nami, máme tu september, čo okrem návratu do školských lavíc znamená aj návrat známych televíznych seriálov. Výnimkou nie je ani retro hit Sľub z dielne televízie Markíza. Ten potvrdil svoju popularitu a dosiahol rekordnú sledovanosť. Nedarilo sa však len jemu, ale aj novej kriminálke V zovretí. Ktorý zo seriálov si získal väčšiu divácku priazeň?
Ako píšu aj portály Mediaklik a Mediaboom, Markíza už prvý septembrový pondelok odštartovala novými epizódami Sľubu a uviedla aj novinku V zovretí. Sľub je seriál, ktorý sa odohráva v 80. rokoch a sleduje osudy viacerých postáv, ktorých osudy sa zaujímavými spôsobmi prepletajú. Okrem pôsobivej retro atmosféry mu nechýba ani humor a sympatické herecké obsadenie na čele s Adriánou Brnčalovou či Kristiánom Baranom.
Naproti tomu V zovretí je kriminálna dráma s nádychom trileru. Začína smrťou podnikateľa Denisa Rosmana (Vladimír Kobielsky). Jeho manželka Valéria (Monika Hilmerová) je rozhodnutá zistiť, čo sa jej manželovi vlastne stalo. Okrem toho ale bude čeliť odhaleniam, ktoré otrasú celým jej životom.

Sľub verzus V zovretí
Hoci sa oba seriály stretli s vysokou sledovanosťou, viac divákov dokázal pred televízne obrazovky prilákať titul V zovretí. Ten zabodoval naprieč všetkými cieľovými skupinami a stal sa jednoznačne najsledovanejším programom spomedzi všetkých televíznych staníc.
Prvá epizóda dosiahla v cieľovej skupine 14–56 rating 7.4 % a podiel na trhu 29,0 %. Pre porovnanie dodajme, že konkurenčný seriál Ranč z TV JOJ mal podiel 13,1 % a film Pilot: Boj o prežitie na Jednotke len 5,4 %. Seriálová novinka V zovretí teda zvíťazila s veľkým náskokom. Sledovalo ju 586-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Celkovo si ju pozrelo 452-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Pravdou však je, že V zovretí odštartovalo najslabšie spomedzi štyroch posledných dramatických seriálov Markízy. Seriály ako Klamstvo, Zrada či Vina dokázali zabodovať predsa len viac. Ale aj tak môžu byť v televízii spokojní, keďže ide o veľmi pekný výsledok.

Hlavu v smútku ale nemusia mať ani tvorcovia Sľubu. Ten sa totiž stal druhým najsledovanejším programom dňa. Prvá epizóda druhej série dosiahla v skupine 14 – 56 rating 6,2 % a podiel na trhu 37,8 %. Epizódu si celkovo pozrelo asi 421-tisíc divákov. Oproti prvej sérii však seriál predsa len nejakých divákov stratil, uvidíme teda, či sa k nemu ešte vrátia.
Slušné výsledky dosiahla ale aj televízia JOJ s reláciou Bez servítky (14,5 % podiel v obchodnej skupine). Bodovalo aj ich spravodajstvo Noviny (23 % v obchodnej skupine), ktoré si pozrelo viac ako 380-tisíc divákov. V obchodnej skupine sa však viac darilo Televíznym novinám od Markízy (takmer 30 %).