Ani vedenie takej úspešnej firmy ako Facebook nemôže sedieť s prstom v zadku a dúfať, že sa im budú hrnúť peniaze donekonečna. Pokiaľ chce Facebook zostať relevantným, musí inovovať. Na prebiehajúcom podujatí Facebook Developer Conference (F8) predstavil zopár noviniek.
Kľúčovým slovom celého podujatia bolo súkromie. Zuckerberg tým reaguje na mnohé výčitky, ktoré padli na adresu Facebooku práve v tejto oblasti. Mnohé škandály, ktoré najpopulárnejšiu sociálnu sieť stretli, sú zároveň dôvodom, prečo mu mnohí neveria.
https://www.facebook.com/Dispropoganda/photos/pb.510141735746651.-2207520000.1556790802./2243285695765571/?type=3&theater
Najviditeľnejšou modernizáciou, ktorej sa dočká Facebook, je kompletný vizuálny redizajn. Rozhranie dostane názov FB5 a spoločnosť si od neho sľubuje, že sociálnu sieť spraví oveľa prehľadnejšou a príjemnejšou na používanie. Očakávať môžeme aj tmavý režim a nové logo.
https://www.facebook.com/facebook/photos/a.494827881728/10158354585746729/?type=3&theater
Nový Facebook chce klásť väčší dôraz na skupiny, ktoré umožňujú združovať sa ľuďom s podobnými záujmami, hodnotami a cieľmi. Vďaka novému vyhľadávaniu bude ľahšie nájsť nové skupiny, ktoré vyhovujú potrebám každého používateľa.
We just announced a fresh, new design for Facebook that makes communities as central as friends. FB5 is simpler, faster, more immersive and makes it easier to find what you're looking for and get to your most-used features. #f82019 pic.twitter.com/YWIGEnpO4M
— Facebook (@Facebook) April 30, 2019
Vytváraniu nových vzťahov môže pomôcť aj nová možnosť hľadania priateľov. Veľa sa o nej zatiaľ nevie a pôjde zrejme o aktívnejšiu formu návrhov priateľstva. Bude zrejme fungovať tak, že si človek zapne funkciu, a tá ho následne na základe algoritmu spojí s podobnými ľuďmi.
Asi najviac pozornosti získala testovaná funkcia Secret Crush. Používateľ si môže vybrať až 9 ľudí, po ktorých jeho srdce túži. Cieľová osoba dostane upozornenie, že sa niekomu páči, nevidí ale meno tohto človeka. Pokiaľ sa dvaja ľudia takto označia navzájom, nastane zhoda a šťastná dvojica si môže dohodnúť rande.
https://www.instagram.com/p/Bw8QT-DIDig/
Momentálne je Secret Crush k dispozícii len v 19 amerických a ázijských krajinách. Otázne je, či bude funkcia niekedy zavedená pre všetkých užívateľov, alebo si budú musieť nechať „narásť gule“ a oslovovať objekty svojho záujmu priamo.
[poll id=“54″]
Zdroj: newsroom.fb.com