Trh s ojazdenými vozidlami je v našich končinách mimoriadne aktívny a obľúbený. O jazdenky je zo strany Slovákov enormne veľký záujem, ktorý je spôsobený viacerými faktormi. V prvom rade hrajú rolu veľmi vysoké ceny nových áut.
Ako informuje portál AutoOlymp, záujem je až taký vysoký, že siete AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont zaznamenali rekordné predaje.
Za posledných 12 mesiacov (od marca 2023) sa záujem o jazdenky dostal na historické maximum a prekonal tak rekord z roku 1992. Od minulého roka sa dodnes predalo v týchto spoločnostiach až 100-tisíc vozidiel, pričom kľúčovými boli práve prvé mesiace roka 2024.
„Najteplejší február od roku 1961 a aj deň navyše nám pomohli k absolútnym historickým predajným rekordom v prvých dvoch mesiacoch tohto roku. Bez dobrej prípravy by to ale, samozrejme, nešlo. Za vysokými predajmi je, samozrejme, aj posilnenie výkupu a nedávne rozšírenie ponuky v sieti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 áut,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, pod ktorú predajcovia áut spadajú.
10 najpredávanejších áut v sieťach AAA AUTO a Mototechna za február 2024
Slovensko | Česko | Poľsko | |
1. | Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra |
2. | Škoda Fabia | Škoda Fabia | Škoda Octavia |
3. | Kia Ceed | Škoda Superb | Kia Sportage |
4. | Volkswagen Golf | Volkswagen Golf | Ford Focus |
5. | Volkswagen Passat | Volkswagen Passat | Nissan Qashqai |
6. | Kia Sportage | Hyundai i30 | Toyota Yaris |
7. | Škoda Superb | Hyundai Tucson | Škoda Fabia |
8. | Ford Focus | Škoda Kodiaq | Volkswagen Golf |
9. | Hyundai i30 | Kia Ceed | Kia Ceed |
10. | Hyundai Tucson | Škoda Karoq | Opel Corsa |
Len za obdobie január/február tohto roku predala spoločnosť AURES ohromných 16,5-tisíca jazdených áut, ide o najlepšie čísla firmy od jej založenia v roku 1992. Ako naznačuje tabuľka, u našich susedov v Poľsku stúpol záujem o značky ako Ford či Toyota, dominuje však Opel.
U našich českých susedov je zas veľký dopyt aj po značke Hyundai, obľúbená je aj domáca Škoda, Volkswagen alebo Kia. U Slovákov je to úplne jasné, absolútnym víťazom je značka Škoda, na ktorú podľa všetkého nedáme dopustiť, obľúbený je aj Volkswagen, Hyundai či Kia.
Výrazný nárast je aj pri záujme o viacmiestne vozidlá či pick-upy v rámci B2B (firemného) segmentu. Na Slovensku stúpol predaj pick-upov až o 29%, v Poľsku zas idú vo veľkom dodávky, kde sa záujem zvýšil o 25%.