Poľský diskontný reťazec Biedronka potvrdzuje svoje ambiciózne plány na slovenskom trhu. Po úspešnom otvorení prvých predajní v Miloslavove, Zvolene a Považskej Bystrici chce do konca roka 2026 na Slovensku prevádzkovať minimálne 50 obchodov. Spoločnosť je podľa vlastných vyjadrení s doterajším prijatím na slovenskom trhu spokojná a pokračuje v systematickom budovaní siete predajní. O téme informoval portál Forbes.
Strategická expanzia od západu na východ
Biedronka sa v prvej fáze zamerala primárne na západné a stredné Slovensko, čo nie je náhodná voľba. Tieto regióny patria k ekonomicky silnejším častiam krajiny. Reťazec sa zatiaľ sústreďuje na menšie mestá a obce, no v budúcnosti plánuje prevádzky otvoriť aj v krajských mestách. Postupne chce expandovať aj na východ Slovenska.
„Otvorenie ďalších predajní pripravujeme, práce pokračujú podľa plánu a veríme, že už čoskoro zverejníme konkrétne termíny,“ uviedli predstavitelia spoločnosti. Z organizačných dôvodov zatiaľ viac detailov neodhalili.
Napriek tomu, že reťazec oficiálne nepotvrdil ďalšie lokality, pracovné ponuky naznačujú, kde by mohli nové prevádzky vzniknúť. Spoločnosť aktuálne hľadá zamestnancov do obchodov v Nových Zámkoch, Leviciach a Liptovskom Mikuláši. Práve v Liptovskom Mikuláši je uvedený termín nástupu už 1. apríla 2024, čo naznačuje, že táto prevádzka by mohla byť otvorená v najbližšom období.

Ponuka a reakcie zákazníkov
Prvá predajňa Biedronka otvorila svoje brány začiatkom marca tohto roka v obci Miloslavov a záujem zákazníkov bol od prvého dňa značný. Diskont ponúka široký sortiment potravín a doplnkového tovaru vrátane produktov vlastných značiek, ktoré pre slovenský trh vyrábajú aj domáci producenti.
Pre potencionálnych zamestnancov ponúka Biedronka konkurencieschopné podmienky. Napríklad v Liptovskom Mikuláši hľadá pokladníkov s nástupnou mzdou od 1000 eur mesačne, pričom zamestnanci môžu získať aj mesačný bonus za dochádzku až do výšky 100 eur.
Reťazec uvádza, že slovenských zákazníkov zatiaľ len spoznáva, no hodnotí vstup na náš trh pozitívne. Zákazníkov láka najmä na pravidelne sa meniace akciové ponuky v letákoch. Vernostný program zatiaľ Biedronka nemá a v blízkej dobe ho ani neplánuje zaviesť.
„Slovenskí spotrebitelia nás prijali, no ešte je predčasné robiť závery,“ uviedol reťazec pre magazín Forbes, pričom zdôraznil, že dopyt po cenovo dostupných potravinách je na Slovensku vysoký, čo podporuje ich ďalšie expanzné plány.