Rok 2023 priniesol na náš trh mnoho nových značiek, no s jeho blížiacim sa koncom skončia aj niektoré známe značky, ktoré na Slovensku fungovali roky, informuje portál tvnoviny.sk. Ten priniesol prehľad tých, ktoré v roku 2024 budeš hľadať na Slovensku už márne, no aj tých, ktoré k nám len prišli a môžu sa stať medzi Slovákmi obľúbenými.
Potravinové reťazce na Slovensku budú mať novú konkurenciu. Na náš trh mieri poľská Biedronka, ktorá otvorí predajňu koncom budúceho roka. Zákazníkov bude lákať na nízke ceny.
Nepotravinový reťazec Action spôsobil taktiež veľký rozruch, keďže ponúka lacný tovar pod euro. Drogérie na Slovensku budú mať tiež novú konkurenciu, keďže sieť drogérií Hebe plánuje otvoriť prvú kamennú predajňu.
Známa kuriérska spoločnosť 123Kurier končí po viac ako 10 rokoch pôsobenia na Slovensku. Čelila sťažnostiam aj dlhom.
Dvere pre zákazníkov zatvára aj známa sieť optík Eiffel Optic, ktorá riešila najprv problémy v Česku a následne aj na Slovensku. Sieť optík zatvárala svoje pobočky postupne, jednu za druhou, čelila aj hromadným trestným oznámeniam. Končí po približne 30 rokoch na trhu.
John Garfield aj Žabka
Slováci v novom roku už nenakúpia ani v obľúbenej predajni obuvi John Garfield, ktorá tiež postupne zatvára svoje predajne. Fungovať bude len ako e-shop. Dôvodom sú zlé ekonomické problémy a negatívny dopad na spoločnosť mala aj pandémia koronavírusu.
Známe potraviny Žabka tiež končia. Ide o koncept spoločnosti Tesco, ktorý sa medzi Slovákmi veľmi neuchytil. Tesco väčšinu zo svojich predajní zachováva, no transformuje ich.
Odchod zo slovenského trhu avizovala aj pobočka francúzskej banky BNP Paribas Cetelem. Tá už približne pol roka neposkytuje nové úvery či pôžičky.