Ak si zvyknutý pozerať svoje obľúbené relácie z archívu Markízy a reklamy preklikávaš lusknutím prsta, priprav sa na zmenu. Od 21. mája 2025 si už, žiaľ, reklamy nebudeš môcť pretáčať. Okrem Markízy sa táto zmena dotkne aj televíznych staníc Doma, Dajto, Krimi a Klasik.
Portál Mediálne.sk upozornil na túto nepopulárnu novinku, ktorú Markíza síce plánovala už dávnejšie, no teraz ju konečne zavádza do praxe. Televízia tvrdí, že nejde o nič výnimočné. Podobné pravidlá vraj fungujú aj v iných európskych krajinách. Lenže pre slovenských divákov je to poriadny zásah do komfortu.
Doteraz si mohol v TV archíve reláciu stopnúť, kedy sa ti zachcelo, a reklamu si jednoducho preskočil. No po novom ťa čaká tvrdá realita – pretáčanie reklamných blokov bude technicky zablokované. Markíza už informovala aj operátorov, ktorí musia do spomenutého dátumu túto funkciu implementovať.
„Ide o štandardný krok, ktorý je bežný v mnohých európskych televíziách,“ potvrdila televízia. Zároveň uviedla, že vyvinula špeciálne technické riešenie, ktoré umožní blokovanie pretáčania.

Prečo to vlastne robia?
Ako inak – kvôli peniazom. Reklama je pre komerčné stanice zásadný zdroj príjmov. A keď si ľudia reklamy masovo preskakujú, televízie prichádzajú o zisk. A to Markíza nechce dopustiť.
Najmä, keď je čoraz bežnejšie sledovať relácie neskôr z archívu. Operátori zvyčajne sprístupňujú záznamy až 7 dní dozadu. Diváci si tak zvolia ideálny čas, no po novom si budú musieť naplánovať aj čas na reklamu. Aj keď zatiaľ nie je isté, či Markíza neskôr neumožní preskočiť reklamu aspoň po pár minútach, ako to urobili niektoré zahraničné platformy. Oficiálne to zatiaľ nepotvrdila.
Otázka teraz znie: pridá sa aj TV JOJ? Táto konkurenčná komerčná stanica už v minulosti zvažovala podobný krok – a dokonca uvažovala o tom, že reklamu bude možné preskočiť až po troch minútach. Plán síce stopla, no aktuálne opäť vyhodnocuje situáciu.