Slovenský maloobchodný trh čaká v najbližšom období významné rozšírenie. Do krajiny plánuje vstúpiť až jedenásť nových značiek z rôznych segmentov, od potravín cez módu až po gastronómiu. O niektorých z nich informoval aj portál Techbyte.
Známe značky rozširujú ponuku na slovenskom trhu
1. Victoria’s Secret – americká značka luxusnej spodnej bielizne otvorí svoju prvú predajňu na jar 2025 v bratislavskom centre Nivy. Zákazníci tu nájdu nielen spodnú bielizeň, ale aj pyžamá, športové oblečenie a kozmetiku. Značka je známa svojimi exkluzívnymi kolekciami a svetovými modelkami.
2. Müller – nemecká sieť drogérií začne svoju expanziu v Trenčíne. Ide o jedného z najväčších európskych predajcov drogérie, ktorý ponúka široký sortiment od kozmetiky až po knihy. Müller je známy svojimi exkluzívnymi značkami a produktami, ktoré v iných drogériách nenájdeme.
3. Koykan – chorvátsky koncept zdravšieho fastfoodu otvorí prevádzky v bratislavskej Eurovei a Auparku. Reťazec sa zameriava na modernú interpretáciu streetfoodu s dôrazom na kvalitné suroviny. V ponuke budú šaláty, burgery aj tradičné balkánske špeciality.

4. dean&david – nemecký reťazec zdravého stravovania plánuje vstup na slovenský trh v druhej polovici roka 2026. Značka je známa svojimi veľkými porciami a dostupnými cenami. Ponúka najmä šaláty, curry a wrapy z čerstvých surovín.
5. Biedronka – poľský potravinový diskont začne svoju expanziu 5. marca 2025 v Miloslavove. Plánuje spoluprácu so slovenskými dodávateľmi a chce dosiahnuť 40 % podiel slovenských produktov. V sortimente bude až 3 400 položiek.
Móda, kozmetika a cestovanie získajú nových hráčov
6. Koton – turecká módna značka zvažuje návrat na slovenský trh. Predtým mala predajne v Bratislave a Žiline. Ponúka módne oblečenie pre celú rodinu za dostupné ceny a pravidelne predstavuje nové kolekcie.
7. Smyk – poľská sieť s detským sortimentom má v domovskej krajine 250 predajní. Okrem hračiek ponúka aj oblečenie, obuv a školské potreby. Na Slovensku chce osloviť rodiny s deťmi komplexnou ponukou.
8. Kiko Milano – talianska značka dostupnej dekoratívnej kozmetiky je známa kvalitným make-upom za prijateľné ceny. V Európe má už stovky predajní a slovenský trh vidí ako perspektívny.

9. Worldbox – multibrandový predajca ponúka svetové športové značky pod jednou strechou. Zákazníci tu nájdu produkty značiek ako Adidas, Nike, Puma či Reebok za konkurencieschopné ceny.
10. Woolworth – nemecký diskontný reťazec plánuje expanziu koncom roka 2025. Ide o jedného z najstarších predajcov s dostupnými cenami, ktorý ponúka všetko od oblečenia až po elektroniku.
11. JoinUP! – ukrajinská cestovná kancelária chystá vstup na slovenský trh po úspešnej expanzii v okolitých krajinách. Ponúka dovolenky v obľúbených destináciách a plánuje využívať letisko v Katoviciach.
Analytici predpokladajú, že príchod nových značiek prinesie silnejšiu konkurenciu a širšiu ponuku pre slovenských spotrebiteľov. Väčšina značiek sa zameriava na cenovo dostupný segment, čo môže viesť k priaznivejším cenám pre zákazníkov.
Slovenský trh je síce malý, ale stále atraktívny pre zahraničných investorov. Potvrdzuje to rastúci záujem medzinárodných spoločností o expanziu do našej krajiny.