Prieskum zoznamovacej služby Plenty of Fish odhalil, že generácia mileniálov (ľudia narodení medzi rokmi 1980 – 1995) a post-mileniálov (1996 – 2009) si hľadá kamarátov predovšetkým na online zoznamovacích platformách. Zároveň aj to, že na sviatok zamilovaných sa zamerajú na vlastný sebarozvoj alebo kamarátov, rozhodne však nie na randenie a hľadanie si nových životných lások.
Spomenutý tohtoročný prieskum uskutočnila spoločnosť OnePoll medzi dvomi tisíckami nezadaných. Až 63 percent z nich si myslí, že Valentín by mal oslavovať aj priateľstvo a sebalásku. Dokazuje to aj fakt, že iba 19 percent respondentov plánuje ísť na valentínske rande, zatiaľ čo 26 percent sa v tento deň bude starať najmä o samých seba.
Okrem toho 6 z 10 respondentov tvrdí, že tento rok v porovnaní s minulým rokom cítia menší tlak na to, aby si na Valentína dopriali romantiku. „Celkovo 67 percent respondentov by radšej oslávilo tento deň so svojimi kamarátmi, ako by išlo na valentínske rande,“ komentuje Veronika Kubíčková, expertka z e-shopu Ružový slon.
6 z 10 ľudí našlo priateľa na online zoznamke
Okrem toho sa kamarátstvo pre mladých ľudí stáva čoraz dôležitejším, najmä po pandémii. Prieskum tiež zistil, že 77 percent z nich si vybralo budovanie online kamarátstva ako liek na osamelosť. Dve tretiny respondentov uviedli, že ich online kamaráti im pomohli prežiť pandemické roky. Zoznamovacie aplikácie sa osvedčili až u 60 percent ľudí.
Viac ako dve tretiny respondentov si myslia, že online zoznamky sú rovnako dobré na hľadanie nových kamarátov ako na hľadanie potenciálnych partnerov. Mladí ľudia najčastejšie vyhľadávajú ľudí s podobnými záujmami a záľubami a 74 percent z nich súhlasí s tým, že ide o dobre investovaný čas.
„Okrem toho si 63 percent opýtaných mladých ľudí z prieskumu myslí, že väčšinu svojich vzťahov a priateľstiev bude v budúcnosti nadväzovať úplne online. Možnosti video rozhovorov, priamych prenosov a virtuálnych stretnutí to iba potvrdzujú,“ uzatvára Veronika Kubíčková.