Zdá sa, že umelá inteligencia (AI) na nás v poslednom čase vyskakuje z každého rohu. A zrejme sa to tak skoro nezmení. Ako píše aj portál Živé, umelú inteligenciu sa rozhodol využiť aj operátor Slovak Telekom a pridal ju do svojej mobilnej aplikácie.
Nájdeš ju pod názvom Magenta AI a ide o akéhosi osobného asistenta, ktorý ti poradí v prípade problémov či pri riešení rôznych úloh. Za túto službu si nemusíš platiť nič navyše, využívať ju môžu všetci používatelia aplikácie od Telekomu.
O Magenta AI sa postarala spoločnosť Perplexity, ktorá už vytvorila viacero AI nástrojov. Ich cieľom je spracovanie informácií, ale aj odpovedanie na komplexné otázky. Zástupcovia Telekomu uviedli, že chcú zákazníkov povzbudiť k tomu, aby sa nebáli využívať nástroje umelej inteligencie.
Okrem odpovedania na otázky dokáže Magenta AI pomôcť aj pri plánovaní cesty, poskytovať aktuálne správy, predpoveď počasia či pomôcť s varením.
Zodpovie prakticky akúkoľvek otázku
Čo sa týka otázok, pýtať sa môžeš na úplne čokoľvek. Chceš zistiť výsledky konkrétneho športového zápasu? Získať tip na zdravý obed? Poradiť ohľadom dovolenky? Žiadny problém!
Asistent by mal vedieť poradiť aj v prípade otázok, ktoré sa týkajú faktúr a napríklad vysvetliť aj to, prečo zákazníci platia vyššie sumy. Telekom plánuje v priebehu roka AI funkcie rozšíriť aj o funkciu Discover a tvorbu zvukov a obrázkov. Discover bude ľuďom navrhovať, čo sa asistenta môžu pýtať.

Osobné údaje ľudí budú chránené a zákazníci tiež majú plnú kontrolu nad svojimi dátami. Údaje nezdieľajú s tretími stranami. Telekom tiež predstavil nové generácie zariadení T Phone a T Tablet. Prvý zmieňovaný je AI smartfón, ktorý by mal byť zároveň cenovo dostupný.
Aj tieto zariadenia budú obsahovať asistenta Magenta AI, ktorý sa bude dať zapnúť dvojitým stlačením tlačidla napájania. S jeho pomocou si zákazníci budú môcť spravovať kalendár či prekladať obsah. T Phone 3 bude stáť 159 eur, T Tablet 2 zase 219 eur.