Prestížne Oscary ohlasujú zmenu. Ako píše aj portál Variety, Akadémia filmového umenia a vied oznámila, že slávnostný ceremoniál budú môcť v dohľadnej dobe sledovať naozaj všetci. Doteraz sa vysielal výhradne v televízii, prípadne na platených VOD platformách.
Zdá sa však, že Akadémia sa rozhodla pre radikálnu zmenu. Uzavrela totiž dohodu s YouTube, na ktorej platforme sa odovzdávanie Oscarov bude vysielať.
Prvýkrát sa tak stane v roku 2029 a malo by to tak ostať minimálne do roku 2033. Pokiaľ však budú obe strany s výsledkami spokojné, je možné, že sa dohoda predĺži. V Spojených štátoch ceremoniál vysiela stanica ABC, ktorá drží práva až do roku 2028.
Nový domov Oscarov
Po dekádach, kedy si diváci museli naladiť ABC, aby mohli Oscarov sledovať, sa tak Akadémia rozhodla pre zmenu. Dodajme ešte, že za prenos nebude nutné nič platiť a bude pre všetkých zadarmo. Zároveň sa ale treba pripraviť, že aj na YouTube sa nevyhneš reklamám, ktoré sa počas prenosu vysielajú aj v televízii.
V každom prípade ide o zaujímavý krok, ktorý má potenciál zvýšiť sledovanosť slávnostného večera. To si ostatne sľubujú aj zástupcovia akadémie, ktorí chcú prenos priniesť čoraz „rastúcemu globálnemu publiku Akadémie prostredníctvom funkcií, ako skryté titulky či zvukové stopy vo viacerých jazykoch“.
„S nadšením uzatvárame mnohostranné globálne partnerstvo s YouTube, ktoré sa stane budúcim domovom Oscarov a celoročných programov Akadémie,“ oznámili šéf Akadémie Bill Kramer a jej prezidentka Lynette Howell Taylor v spoločnom vyhlásení.
„Akadémia je medzinárodná organizácia a toto partnerstvo nám umožní rozšíriť prístup k práci Akadémie pre čo najväčšie celosvetové publikum – čo bude prospešné pre našich členov a filmovú komunitu. Táto spolupráca využije obrovský dosah YouTube a naplní odovzdávanie Oscarov a ďalšie programy Akadémie inovatívnymi príležitosťami na zapojenie a zároveň si uctí náš odkaz. Budeme môcť oslavovať kinematografiu, inšpirovať nové generácie filmárov a poskytovať prístup k našej filmovej histórii v bezprecedentnom globálnom meradle,“ dodali.

Sľubujú si zvýšenie sledovanosti
Spokojnosť s dohodou vyjadril aj generálny riaditeľ YouTube Neal Mohan. „Oscary sú jednou z našich základných kultúrnych inštitúcií, ktoré oceňujú kvalitu príbehov a umenie. Spolupráca s Akadémiou s cieľom priniesť túto oslavu umenia a zábavy divákom na celom svete inšpiruje novú generáciu kreativity a milovníkov filmu. Zároveň ostane verná známemu odkazu Oscarov,“ povedal.
Okrem YouTube mali o práva na oscarový ceremoniál záujem aj iní hráči, napríklad NBCUniversal či Netflix. Akadémia však napokon dala prednosť YouTube. Zrejme si sľubuje, že zvráti klesajúci trend sledovanosti, s ktorým odovzdávania Oscarov v posledných rokoch bojujú.




















