Poznáš to. Prídeš do práce v celkom dobrej nálade. A potom tá tvoja dobrá nálada ide dolu vodou. Kolegovia dopili kávu a nový balík už nemáte. Ďalší kolega ochorel, takže ty budeš musieť ťahať aj za neho a kvôli tomu nestihneš ísť ani na obed. A tesne pred záverečnou si vás všetkých šéf zavolá na stretnutie, ktoré trvá nekonečne dlho a aj tak sa nič nové nedozvieš.
Domov prídeš totálne unavený a vlastne si v robote nič nedokončil. Určite to takto vyzerá viac-menej aj u vás v práci. Pracovné návyky a vlastnosti niektorých kolegov vedia znechutiť každé pracovné prostredie. Je dôležité vedieť oddeliť súkromný život od pracovného, aby sa človek z toho nezbláznil. A ešte dôležitejšie je nebyť tým kolegom, z ktorého sa idú všetci zblázniť.
Možno si myslíš, že si miláčikom vašej firmy, no aj tak si prečítaj tento článok a možno zistíš, že za niektoré činnosti by ťa tvoji spolupracovníci najradšej zadrhli.
1. Pýtaš sa ostatných na veci, na ktoré by ti vševediaci Google odpovedal za 1 sekundu.
2. Počúvaš príliš nahlas hudbu. Buď si kúp kvalitné slúchadlá alebo si to stíš.
3. Ak si chorý, ostaň doma. V práci sa nevyliečiš a len nakazíš ostatných.
4. Nemusíš každého oboznamovať s tvojimi osobnými problémami. Nie je to profesionálne a nikoho to nezaujíma.
5. Neustále nakúkavanie do cudzích kancelárií je neuveriteľne otravné a vyrušuje to.
6. Kolegu môže poraziť z toho, že si nechávaš vysvetľovať jednu a tú istú vec stále dookola. Hneď si to zapíš, ak si to nevieš zapamätať.
7. Chodiť do práce neskoro je asi tá najotravnejšia vlastnosť, akú môže kolega mať. Myslíš si, že ostatní kolegovia by si nepospali o polhodinku dlhšie? Navyše riskuješ padáka.
8. Nepožičiavaj si jedlo z chladničky bez opýtania. Tebe by sa tiež nepáčilo, keby ti zmizol zo spoločnej kuchynky kebab, na ktorý sa od rána tešíš.
9. Neodpočúvaj cudzie hovory. Hlavne, ak sa netýkajú teba a tvojej práce. Nikto nemá rád klebetníkov.
10. Upratuj po sebe. Na vlastnom stole si maj, čo chceš, ale na spoločných miestach, akými sú kuchynka a toaleta, sa správaj ako dospelý civilizovaný človek.
11. Nenechávaj kolegom na stole odkazy. Počkaj si, až sa vrátia a vyriešte si to z očí do očí. Vyhnete sa nedorozumeniam a vyriešite to aj skôr.
12. Ak máte spoločný kávovar a dopiješ poslednú kávu, nahlás to príslušnému nadriadenému. Nikto tam nie je tvoj sluha a je aj tvoja povinnosť starať sa o dobré priateľské vzťahy.
13. Nehraj sa na firemného policajta. Nie si žiadny manažér, či majiteľ. Správaj sa primerane tvojmu postaveniu.
14. Nemeň teplotu na termostate bez opýtania sa ostatných. Ak ti je v práci zima, teplejšie sa obleč. Ak je ti stále teplo, otvor si okno.
15. Ak máš zvučný hlas, kontroluj svoj smiech.
16. Možno si pyšný na to, koľko správ ti chodí na mobil a chceš, aby o tom všetci vedeli. Ale nezabúdaj, že je to otravné, tak buď taký láskavý, a stíš si notifikácie.
17. Nepožičiavaj si peniaze od kolegov. Presne vedia, koľko zarábaš a aj kedy ti chodí výplata. Navyše ich vidíš každý deň a bude im aj tebe nepríjemné byť im niečo dlžný.
18. Dbaj o osobnú hygienu, kolegovia s tebou musia pretrpieť 8 hodín v uzavretom priestore. Ale starostlivosť o hygienu si nenos do práce. Nikto nie je zvedavý na tvoje strihanie nechtov na nohách.
19. Nie si už na základnej škole, ak urobíš chybu, priznaj sa. Zapierať je detinské, aj tak sa na to príde.
20. A najhoršia vlastnosť, za ktorú ťa bude nenávidieť aj vrátnik a kuchárka v závodnej jedálni, je neustále sa pchanie do zadku šéfovi. Nemusíš s ním vo všetkom súhlasiť a žalovať na ostatných kolegov. Aj tak ťa nepovýši.