V láske a vojne je povolené všetko. A ešte v romantických komédiách, tam tiež.
1. Stretnutie toho pravého práve vtedy, keď ste obaja zadaní
Obaja sú šťastne zadaní, teda aspoň si to do tej chvíle naivne navrávajú a potom z ničoho nič *bum*. A jedno náhodné stretnutie v supermarkete zrazu zničí dva dlhoročne fungujúce vzťahy. Ale áno, inak je to veľmi romantické.
2. Podvádzanie je zrazu v pohode
No a keďže sú obaja hlavní aktéri vo vzťahu, na to, aby sa zblížili, logicky musí dôjsť k akejsi nevere. Tá je však zrazu celkom bežnou a akceptovateľnou vecou – je to predsa celé kvôli osudovej láske a účel svätí prostriedky.
3. Utekanie od oltára
Keď sa celé toto „som zasnúbená, no našla som spriaznenú dušu v celkom cudzom chlapíkovi v divnej károvanej košeli“ nafúkne do grandióznych rozmerov, väčšinou to celé vyvrcholí svadbou, z ktorej nevesta uteká. Jasné, prečo totálne neponížiť a nezosmiešniť niekoho, komu som roky tvrdila, že ho milujem, pred celou jeho rodinou a nezdrhnúť mu spred oltára so slovami „Prepáč, ale ja nemôžem!“, keď si sa s ním mohla o tom porozprávať normálne. V súkromí. A ideálne nie v deň svadby.
4. Neodbytní chlapi sú považovaní za najväčších romantikov
Nie je veľkolepejšieho gesta v mene lásky, ako keď sa muž, ktorého žena odbila už minimálne kvadriliónkrát, stále nevzdáva. A nosí kvety. A posiela čokolády. A volá uprostred noci. A všetci diváci sú len v nemom úžase, že ešte nedostal po papuli.
5. Hlavné ženské postavy nikdy nevedia, že sú príťažlivé
Aj napriek tomu, že ju k*rva hrá Megan Fox, zistí hlavná ženská postava, že vlastne nie je úplne na zahodenie až vtedy, keď jej to povie „ten pravý“. Pretože ženy vo filmoch, a najmä tých romantických, majú očividne nulové sebavedomie a nevlastnia žiadne zrkadlo.
6. Posadnutosť = romantika ako delo
Pamätáte si ešte na scénu zo Súmraku, kedy sa ten jej trblietavý upír objavil vždy presne tam, kde ho potrebovala a celá kinosála sa z toho išla roztopiť? Lebo ja teda neviem, možno som naozaj nevďačná, ale kebyže sa nejaký náhodný spolužiak objavuje na všetkých miestach, kde som ja, asi by som skôr vyťahovala slzák ako sa mu hádzala okolo krku.
7. Jednostranný rozdiel vo výzore
Vo väčšine filmov sa úspešná, krásna a inteligentná žena zamiluje do chronického honiča, ktorý chodí do mesta v roztrhaných teplákoch, pije akciové pivo a doposiaľ si všetci mysleli, že nemá absolútne žiadnu budúcnosť. No a potom sa ho cica snaží hodinu a pol presvedčiť, že za to naozaj stojí. Nikdy to nie je naopak. Pekní muži sa vo filmoch do priemerných žien nikdy nezamilujú, to by skrátka nemalo potenciál.
8. Hrdličky sa najprv totálne neznášajú
V jednej scéne sa nemôžu ani cítiť, v druhej sarkastická slovná prestrelka vyústi do vášnivého sexuálneho šantenia. Logické a celkom bežné, však?
9. Muži vykresľovaní ako deti, ktoré musia dospieť
Chudák chalan, ešte mladý a nevybláznený, nevie, čo od života vlastne chce. Tak žena si poslušne sadne do kúta, otvorí červené vínko a čaká, kedy jej srdca šampión konečne dospeje a rozhodne sa, že partnerský život je vlastne to, po čom tak neskutočne túži.
10. Slobodné ženy vždy prahnú po vzťahu
A čo ak nie? Čo ak existujú ženy, ktoré sú spokojné, že aktuálne kopú len samé za seba? To sú mi otázky…
11. Jedna z hlavných postáv odmieta obrovskú príležitosť
Životná šanca, obrovská príležitosť, niečo, kvôli čomu jeden z nich makal vo dne v noci posledných dvesto rokov… A teraz je to všetko preč, kvôli niekomu, koho poznáš dva týždne aj s cestou a ani ste sa nerozprávali o tom, či sa to nedá vyriešiť akýmsi kompromisom.
12. Tajomstvo
Jedna z hlavných postáv vždy skrýva nejaké závratné tajomstvo, ktoré keby vyplávalo na povrch, zničilo by kompletne všetko. A ono vypláva. A druhá strana je zhrozená a šokovaná a plače a odchádza a trieska za sebou dvermi. A za desať minút si už zase kontrolujú mandle pri západe slnka.
Zdroj: buzzfeed.com
Titulná fotka: flavowire.com