Žltý lístok v schránke je pre mnohých synonymom strateného času a čakania v radoch. Hoci Slovenská pošta denne doručí viac než pol milióna zásielok s minimálnou chybovosťou, nie vždy sa podarí balík odovzdať priamo do rúk adresáta. Častokrát za to môžu detaily, ktoré ako zákazníci vieme sami ovplyvniť. Existuje však elegantný spôsob, ako sa k svojim listom a balíkom dostať bez toho, aby ste vôbec museli prekročiť prah pobočky.
Úspešné a rýchle doručenie pošty závisí nielen od kuriéra, ale vo veľkej miere aj od nás. Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka upozorňuje, že chyby na strane adresáta sú bežnou komplikáciou. Medzi najčastejšie dôvody meškania či neúspešného doručenia patrí nesprávne uvedené PSČ, adresa, chýbajúci telefonický kontakt, neoznačená schránka alebo zvonček, chýbajúce súpisné číslo, zmena korešpondenčnej adresy, odmietnutie identifikácie, odmietnutie prevzatia zásielky, voľne sa pohybujúce psy či náhly výpadok doručovateľa.
Manažment balíkov v mobile
Doba sa však posúva a pošta ponúka nástroje, ako sa vyhnúť zbytočným cestám na pobočku. Kupka zdôrazňuje, že zákazníci si doručenie vedia pohodlne manažovať cez smartfón.
„Mobilná aplikácia Slovenskej pošty umožňuje sledovať zásielku v reálnom čase, presmerovať ju na inú adresu, pri balíkoch je možné zmeniť aj deň doručenia. Zákazník, ktorému nie je možné doručiť doporučenú zásielku a v schránke si nájde žltý lístok, môže požiadať o jej opakované doručenie, preposlanie doporučenej zásielky na inú adresu, napríklad do práce, alebo o preposlanie na inú poštu, ktorú má bližšie, resp. jej otváracie hodiny mu vyhovujú viac. Táto služba je dostupná cez aplikáciu, web alebo call centrum,“ vysvetlil generálny riaditeľ.
Mnohí ľudia vnímajú povestný „žltý lístok“ negatívne, no podľa pošty ide často o legislatívnu nevyhnutnosť pri úradných zásielkach. „Vyžaduje to legislatíva. Nie je to náš výmysel. Avšak nezastavili sme sa v čase, máme aplikáciu. Pomocou nej sa dozviete o žltom lístku a aké máte možnosti, napr. požiadať o termín či presun na inú pobočku pošty, možností je veľa,“ priblížil riaditeľ s tým, že veľakrát sa stretávajú aj vďaka tomu s nepravdivým obrazom, resp. kritikou, že nedoručujú načas.
Slovenská pošta spracuje každý deň viac ako pol milióna zásielok a udržiava si vysoký štandard s minimálnou chybovosťou 0,03 %. Audit potvrdil, že až 95 % balíkov dorazí včas, čo je oproti minulému roku mierny nárast.
Existuje ešte iné riešenie
Ako informujú TVNOVINY.sk, ak ste večne v pohybe alebo trávite celé dni v práci, existuje ešte jeden elegantný spôsob, ako skoncovať so zbieraním žltých lístkov. Slovenská pošta ponúka praktické splnomocnenie, vďaka ktorému môže vašu poštu prevziať ktokoľvek, komu dôverujete – či už je to partner, sused alebo dospelé dieťa. Celý proces je prekvapivo flexibilný: nepotrebujete žiadne drahé pečiatky od notára a dokument vám bude platiť až desať rokov.
Vybavenie je otázkou pár minút – stačí skočiť s občianskym preukazom na ktorúkoľvek pobočku alebo to vybaviť pohodlne cez internet. Takto poverená osoba za vás bez problémov vyzdvihne nielen klasické balíky či doporučené listy, ale aj dôležité úradné zásielky. Je to v podstate „vstupenka“ k vašej pošte pre vašich blízkych, ktorá vám ušetrí kopec času a stresu z otváracích hodín.






















