10. Dospelí fanúšikovia detského menu. Ak naozaj ješ málo, fajn. Ale ak si objednávaš detskú porciu len preto, že si lakomý a tri eurá navyše by ťa „zruinovali“, tak potom sa aspoň nesťažuj, že porcia je malá. Lebo detské menu je – prekvapivo – pre deti.
11. Zabudnuté základy slušnosti. Niektorí zákazníci ani nepozdravia, len okamžite vychrlia objednávku tónom, akoby hovorili so strojom. Možno platí „náš zákazník, náš pán“, ale základné spôsoby by si si mohol zachovať.
12. „Ja poznám majiteľa!“ Niektorí zákazníci si myslia, že keď poznajú majiteľa reštaurácie, celý personál im padne k nohám. Zlatko, v dnešnej dobe si aj priemerne inteligentný pavián vie vygoogliť, komu podnik patrí. Neznamená to, že si VIP.
13. Arogantní „vtipálkovia“. Ak sa rozbije pohár alebo tanier, vždy sa nájde niekto, kto to musí osláviť arogantným potleskom. Gratulujeme, práve si ukázal, že v sebe nemáš ani štipku empatie.

14. „Máme ešte čas, nie?“ Tí, ktorí dorazia desať minút pred záverečnou a s úsmevom si objednajú štvorchodové menu. Áno, je to technicky dovolené. Ale naozaj to musíš robiť?
15. Samozvaní odborníci na všetko. Zvyčajne bývalí zamestnanci gastra, ktorí si myslia, že vedia všetko lepšie a majú nutkavú potrebu opravovať čašníkov. „Víno sa má nalievať z druhej strany.“ – Áno, ale keď máš nohu vyloženú na stoličke, aby sa ti vajcia nelepili na stehno, tak to fakt nejde. „Vlasy by ste mali mať zopnuté v drdole.“ – Jasné, lenže keď máš husté vlasy a gumička praskla uprostred obeda, nemáš čas utekať na záchod a riešiť to. Realita nie je vždy ako v učebnici etikety.
16. Falošní alergici. Niektorí zákazníci si radšej vymyslia neexistujúcu alergiu, než aby povedali, že jednoducho niečo nemajú radi. Čašníci nehryzú – stačí normálne povedať, že to nechceš, netreba tu hrať výstup hodný Rodinných prípadov.

17. Prepitné? To je čo? Sú takí, ktorí si objednajú jedlo so sebou a ani ich nenapadne nechať pár drobných navyše. Aj take-away je služba.
18. Tí, čo neuznávajú tringelty vôbec. Nikto ti ho síce neprikazuje nechať, ale ak bolo jedlo skvelé a obsluha milá, je to minimálne slušné gesto. Každý pracovník gastra sa takejto pozornosti poteší.
Čítaj ďalej: 20 bizarných náhrad tanierov a pohárov, ktoré reštaurácie trochu nedomysleli