Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 18.4.2025
sk
Veľký piatok | Valér
cz
Velký pátek | Valerie
, Valérie, Valeria
Zdroj: ©Shutterstock

Pískanie na čašníčku aj vymyslené alergie. Typy zákazníkov, ktoré vytáčajú každého pracovníka gastra

Nebuď ten zákazník, ktorý čašníkom zničí celý deň.

10. Dospelí fanúšikovia detského menu. Ak naozaj ješ málo, fajn. Ale ak si objednávaš detskú porciu len preto, že si lakomý a tri eurá navyše by ťa „zruinovali“, tak potom sa aspoň nesťažuj, že porcia je malá. Lebo detské menu je – prekvapivo – pre deti.

11. Zabudnuté základy slušnosti. Niektorí zákazníci ani nepozdravia, len okamžite vychrlia objednávku tónom, akoby hovorili so strojom. Možno platí „náš zákazník, náš pán“, ale základné spôsoby by si si mohol zachovať.

12. „Ja poznám majiteľa!“ Niektorí zákazníci si myslia, že keď poznajú majiteľa reštaurácie, celý personál im padne k nohám. Zlatko, v dnešnej dobe si aj priemerne inteligentný pavián vie vygoogliť, komu podnik patrí. Neznamená to, že si VIP.

13. Arogantní „vtipálkovia“. Ak sa rozbije pohár alebo tanier, vždy sa nájde niekto, kto to musí osláviť arogantným potleskom. Gratulujeme, práve si ukázal, že v sebe nemáš ani štipku empatie.

Typy zákazníkov, ktoré vytáčajú každého pracovníka gastra
Shutterstock

14. „Máme ešte čas, nie?“ Tí, ktorí dorazia desať minút pred záverečnou a s úsmevom si objednajú štvorchodové menu. Áno, je to technicky dovolené. Ale naozaj to musíš robiť?

15. Samozvaní odborníci na všetko. Zvyčajne bývalí zamestnanci gastra, ktorí si myslia, že vedia všetko lepšie a majú nutkavú potrebu opravovať čašníkov. „Víno sa má nalievať z druhej strany.“ – Áno, ale keď máš nohu vyloženú na stoličke, aby sa ti vajcia nelepili na stehno, tak to fakt nejde. „Vlasy by ste mali mať zopnuté v drdole.“ – Jasné, lenže keď máš husté vlasy a gumička praskla uprostred obeda, nemáš čas utekať na záchod a riešiť to. Realita nie je vždy ako v učebnici etikety.

16. Falošní alergici. Niektorí zákazníci si radšej vymyslia neexistujúcu alergiu, než aby povedali, že jednoducho niečo nemajú radi. Čašníci nehryzú – stačí normálne povedať, že to nechceš, netreba tu hrať výstup hodný Rodinných prípadov.

Typy zákazníkov, ktoré vytáčajú každého pracovníka gastra
Shutterstock

17. Prepitné? To je čo? Sú takí, ktorí si objednajú jedlo so sebou a ani ich nenapadne nechať pár drobných navyše. Aj take-away je služba.

18. Tí, čo neuznávajú tringelty vôbec. Nikto ti ho síce neprikazuje nechať, ale ak bolo jedlo skvelé a obsluha milá, je to minimálne slušné gesto. Každý pracovník gastra sa takejto pozornosti poteší.

Čítaj ďalej: 20 bizarných náhrad tanierov a pohárov, ktoré reštaurácie trochu nedomysleli


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.