Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 21.11.2024
sk
Elvíra
cz
Albert

Vlády, ktoré berú pandémiu koronavírusu naozaj vážne, sa snažia všemožne motivovať občanov k tomu, aby sa čo najväčšie percento z nich nechalo zaočkovať. Ako pri väčšine svetových problémov, aj tu platí staré známe – jednoduchšie to ide, keď máš peniaze na rozdávanie.

Mnoho štátov sveta prinieslo špeciálne bonusy a odmeny pre ľudí, ktorí sa nechajú zaočkovať. Vlády si uvedomujú nesmiernu dôležitosť kolektívnej imunity a do jej vybudovania sú preto ochotné investovať slušné zdroje. Množstvo zaujímavých kampaní propagujúcich očkovanie sa objavilo v USA.

Pivo. Tomu rozumie každý!

Pivo bolo v priebehu histórie bežne používané ako platidlo. Napríklad aj robotníci budujúci egyptské pyramídy boli vyplácaní v pive. Osvedčená metóda nachádza uplatnenie aj v 21. storočí. Budweiser, najznámejší americký výrobca piva, počas kampane ponúkal pivo zadarmo pre každého, kto sa zaočkoval.

Od 15. apríla do 16. mája mohli získať 5-dolárový kupón na pivo Budweiser. Stačilo im na to zaregistrovať sa na stránke a nahrať dôkaz o zaočkovaní. Na tento cieľ poslúžila napríklad aj fotografia z očkovacieho centra. Kampaň bola limitovaná a z pivka zadarmo sa mohlo radovať len prvých 10-tisíc záujemcov.

Hranolky nikto neodmietne!

Newyorský starosta Bill de Blasio spojil sily so sieťou rýchleho občerstvenia Shake Shack. Výsledkom bola kampaň, vďaka ktorej sa zaočkovanci môžu tešiť z kupónu na hranolčeky a ďalšie chutné jedlá. V ponuke sa objavili aj hamburgery a sendviče.

Kampaň naozaj zaujala a pozornosť jej venovali médiá z celého sveta. Na tlačovej konferencii, na ktorej starosta ohlásil spoluprácu so Shake Shack, si de Blasio neodpustil ochutnávku a zopár hranolčekov zhltol priamo pred kamerami. Aby bolo naozaj každému jasné, o čo ide!

Šanca vyhrať milióny

Štát Ohio prišiel s konceptom, ktorý už na prvé počutie znie veľmi atraktívne. Každý zaočkovaný sa môže zapojiť do lotérie, v ktorej každý z piatich víťazov získa jeden milión dolárov. Pri takejto sumičke je na mieste odložiť svoj skepticizmus. Výsledky sa dostavili okamžite a miera zaočkovanosti rýchlo stúpla o 45 %.

Aj ďalšie americké štáty priniesli podobný model. Ceny sú naozaj rozmanité. Od peňazí cez autá až po celoročné zásoby potravín. Okrem vecných cien je možné vyhrať aj ďalšie zaujímavé výhry – napríklad voľné vstupy do národných parkov, zábavných parkov alebo vysokoškolské štipendiá.

Hovoríme o USA, takže zbrane!

Jedna z možných výhier vo vakcinačných lotériách si zaslúži zvláštnu zmienku. Jim Justice, guvernér štátu Západná Virginia, si plne uvedomuje, že USA sú USA, takže ľudí zaujme skutočne americkým spôsobom – zbraňami.

Medzi mnohými ponúkanými cenami sa vyníma 5 loveckých pušiek a 5 brokovníc. Guvernér Justice zdôrazňuje, že čím skôr sa ľudia zaočkujú, tým viac životov bude ochránených. Nie je to dôležité len z hľadiska ľudského, ale má to aj svoju ekonomickú logiku a investícia do propagačnej kampane sa fakt vyplatí.

Lacnejšie lístky na koncerty

Propagovať očkovanie sa usilujú nielen štáty a mestá, veľmi aktívny je aj súkromný sektor. Spoločnosť Leadfoot Promotions, zaoberajúca sa organizovaním koncertov, verejnosti vyslala jasné gestozaočkovaní ľudia dostanú lístok za 18 dolárov, tí nezaočkovaní si priplatia a vstupenka ich vyjde na 999 dolárov.

Niekto môže byť naštvaný „Čo je to za diskrimináciu???“. Nejde o žiadnu diskrimináciu. Je čisto len na rozhodnutí súkromnej firmy, akú cenovú politiku si nastaví. Nuž, v Leadfoot Promotions sa rozhodli takto. Koncerty nie sú životne nevyhnutou potrebou, takže ak sa niekomu nepáči, môže uprednostniť konkurenciu.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.