Vlády, ktoré berú pandémiu koronavírusu naozaj vážne, sa snažia všemožne motivovať občanov k tomu, aby sa čo najväčšie percento z nich nechalo zaočkovať. Ako pri väčšine svetových problémov, aj tu platí staré známe – jednoduchšie to ide, keď máš peniaze na rozdávanie.

Mnoho štátov sveta prinieslo špeciálne bonusy a odmeny pre ľudí, ktorí sa nechajú zaočkovať. Vlády si uvedomujú nesmiernu dôležitosť kolektívnej imunity a do jej vybudovania sú preto ochotné investovať slušné zdroje. Množstvo zaujímavých kampaní propagujúcich očkovanie sa objavilo v USA.

Pivo. Tomu rozumie každý!

Pivo bolo v priebehu histórie bežne používané ako platidlo. Napríklad aj robotníci budujúci egyptské pyramídy boli vyplácaní v pive. Osvedčená metóda nachádza uplatnenie aj v 21. storočí. Budweiser, najznámejší americký výrobca piva, počas kampane ponúkal pivo zadarmo pre každého, kto sa zaočkoval.

Od 15. apríla do 16. mája mohli získať 5-dolárový kupón na pivo Budweiser. Stačilo im na to zaregistrovať sa na stránke a nahrať dôkaz o zaočkovaní. Na tento cieľ poslúžila napríklad aj fotografia z očkovacieho centra. Kampaň bola limitovaná a z pivka zadarmo sa mohlo radovať len prvých 10-tisíc záujemcov.

Hranolky nikto neodmietne!

Newyorský starosta Bill de Blasio spojil sily so sieťou rýchleho občerstvenia Shake Shack. Výsledkom bola kampaň, vďaka ktorej sa zaočkovanci môžu tešiť z kupónu na hranolčeky a ďalšie chutné jedlá. V ponuke sa objavili aj hamburgery a sendviče.

Kampaň naozaj zaujala a pozornosť jej venovali médiá z celého sveta. Na tlačovej konferencii, na ktorej starosta ohlásil spoluprácu so Shake Shack, si de Blasio neodpustil ochutnávku a zopár hranolčekov zhltol priamo pred kamerami. Aby bolo naozaj každému jasné, o čo ide!

Šanca vyhrať milióny

Štát Ohio prišiel s konceptom, ktorý už na prvé počutie znie veľmi atraktívne. Každý zaočkovaný sa môže zapojiť do lotérie, v ktorej každý z piatich víťazov získa jeden milión dolárov. Pri takejto sumičke je na mieste odložiť svoj skepticizmus. Výsledky sa dostavili okamžite a miera zaočkovanosti rýchlo stúpla o 45 %.

Aj ďalšie americké štáty priniesli podobný model. Ceny sú naozaj rozmanité. Od peňazí cez autá až po celoročné zásoby potravín. Okrem vecných cien je možné vyhrať aj ďalšie zaujímavé výhry – napríklad voľné vstupy do národných parkov, zábavných parkov alebo vysokoškolské štipendiá.

Hovoríme o USA, takže zbrane!

Jedna z možných výhier vo vakcinačných lotériách si zaslúži zvláštnu zmienku. Jim Justice, guvernér štátu Západná Virginia, si plne uvedomuje, že USA sú USA, takže ľudí zaujme skutočne americkým spôsobom – zbraňami.

Medzi mnohými ponúkanými cenami sa vyníma 5 loveckých pušiek a 5 brokovníc. Guvernér Justice zdôrazňuje, že čím skôr sa ľudia zaočkujú, tým viac životov bude ochránených. Nie je to dôležité len z hľadiska ľudského, ale má to aj svoju ekonomickú logiku a investícia do propagačnej kampane sa fakt vyplatí.

Lacnejšie lístky na koncerty

Propagovať očkovanie sa usilujú nielen štáty a mestá, veľmi aktívny je aj súkromný sektor. Spoločnosť Leadfoot Promotions, zaoberajúca sa organizovaním koncertov, verejnosti vyslala jasné gestozaočkovaní ľudia dostanú lístok za 18 dolárov, tí nezaočkovaní si priplatia a vstupenka ich vyjde na 999 dolárov.

Niekto môže byť naštvaný „Čo je to za diskrimináciu???“. Nejde o žiadnu diskrimináciu. Je čisto len na rozhodnutí súkromnej firmy, akú cenovú politiku si nastaví. Nuž, v Leadfoot Promotions sa rozhodli takto. Koncerty nie sú životne nevyhnutou potrebou, takže ak sa niekomu nepáči, môže uprednostniť konkurenciu.


Tagy:

Peter Strhan
Venujem sa predovšetkým témam ako internetová kultúra, súčasné trendy a memes. Blízko mám aj k hudbe, vede a histórii.
Najčítanejšie
Podobné