Neospravedlniteľná ruská agresia voči Ukrajine vyvolala silné reakcie nielen vo svete politiky, ale aj vo svete biznisu. Mnohé zahraničné spoločnosti zastavili operácie na ruskom trhu, poslali finančnú či materiálnu pomoc Ukrajincom v núdzi, alebo aspoň symbolicky vyjadrili solidaritu s napadnutou krajinou.
Ani slovenské a české firmy nestoja mimo diania a reagujú na situáciu. Už niekoľko dní po ruskom útoku sa český potravinársky výrobca Bidfood rozhodol premenovať svoju Ruskú zmrzlinu na Ukrajinskú zmrzlinu. Ako informuje portál O médiách, k podobnému kroku sa odhodlala aj slovenská firma Ryba Košice.
Od dnešného dňa ho nájdeš s nálepkou
Ryba Košice je známa predovšetkým vďaka svojim rybacím výrobkom, šalátom, omáčkam a mäsovým produktom. V katalógu tohto výrobcu nájdeme aj tradičnú lahôdku Ruské vajce, ktorá v dôsledku súčasnej geopolitickej situácie upadla do nemilosti.
Od dnešného dňa sa na pultoch obchodov objaví tento produkt jedine s nálepkou „Na pomoc Ukrajine“, ktorá zakrýva prívlastok „ruské“. Výťažok z predaja tejto limitovanej edície poputuje prostredníctvom organizácie Človek v ohrození na pomoc ukrajinským civilistom. Čo bude nasledovať?
Zmena názvu
Dňa 14. apríla budú výrobky Ruské vajce a Ruské vajce DUO permanentne premenované. Nestanú sa z nich však „Ukrajinské“ vajcia, ako to bolo v prípade Ruskej zmrzliny. Produkty budú ďalej známe ako Piknik vajce a Piknik vajce DUO. Ukrajinská limitka sa bude predávať do konca apríla.