Na Slovensku také nepoznáme, ale mnoho krajín sveta dokáže svoj turistický potenciál využiť na sto percent. Tieto štáty vynakladajú veľké úsilie na to, aby vytvorili efektívnu stratégiu na vybudovanie silnej značky, prilákanie zahraničných turistov a poskytovanie kvalitných služieb.
Nie celkom štandardná cieľovka
V Indonézii si dali za cieľ osloviť často obchádzanú skupinu turistov, ktorí vlastne turistami ani nie sú, uvádza SCMP. Predstavili druh víza určeného pre tzv. „digitálnych nomádov“, teda odborníkov, ktorí pracujú na diaľku, veľa cestujú a často menia svoje bydlisko.
Držitelia takéhoto víza by mohli v krajine pobývať 5 rokov a v prípade, že ich príjem pochádza zo zahraničia, nemuseli by zaň odvádzať daň z príjmu. Indonézii nejde o prilákanie kvalifikovaných pracovných síl do ich hospodárstva. Ide im len o ich peniaze.
Krajina sa spolieha na to, že sa stane (dočasným) domovom pre ľudí s dobrým príjmom a ochotou míňať peniaze za kvalitné služby. Príchod zabezpečených a náročných cestovateľov by mal poriadne vzpružiť miestny cestovný ruch a vytvoriť až milión nových pracovných miest.
Majú čo ponúknuť!
Štát rozprestierajúci sa na ostrovoch v juhovýchodnej Ázii a v Oceánii patrí medzi najobľúbenejšie dovolenkové destinácie. Lokality ako Borneo, Bali a Jáva sú často prezývané ako „pozemský raj“ a aj medzi digitálnymi nomádmi sú považované za najatraktívnejšie miesta pre pôsobenie.
Súčasťou novej turistickej kampane krajiny je dôraz na spiritualitu a udržateľnosť. Oba tieto fenomény sa týkajú aj digitálnych nomádov, čo Indonéziu navštívia vďaka vízu, a ich hostitelia im sľubujú pobyt, ktorý ich zregeneruje po stránke fyzickej aj duševnej a bude šetrný k životnému prostrediu.
Presné informácie o tom, ako a kedy sa dá o vízum žiadať, Indonézia zatiaľ neposkytla.