Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 15.11.2024
sk
Leopold
cz
Leopold

Počet slovenských e-shopov stále rastie

Napriek očakávanej stagnácii v oblasti e-commerce hlásia poskytovatelia riešení pre e-shopy vysoké prírastky nových obchodov.


Počty e-shopov rástli aj v prvom polroku 2023. Podľa údajov spoločnosti Upgates, ktorá vyvíja riešenia pre e-shopy, sa oproti roku 2022 zmenilo zameranie nov‎‎‎‎‎‎‎‎‎ý‎‎ch elektronický‎ch obchodov. Medzi nový‎‎mi e-shopmi dominovali kategórie oblečenie a doplnky, dom a záhrada a šport a voľný čas. V Českej republike zas najviac nových e-shopov pribudlo v kategóriách oblečenie a doplnky, jedlo a domácnosť.

Napriek očakávanej stagnácii v oblasti e-commerce hlásia poskytovatelia riešení pre e-shopy vysoké prírastky nových obchodov. Čoraz viac Slovákov totiž skúša podnikať online. „Kým vlani zakladali nové e-shopy na Slovensku skôr skúsení ľudia, ktorí boli na trhu zorientovaní, tento rok máme vyšší podiel úplných nováčikov. Podnikanie si tak často skôr len vyskúšajú s tým, že sa k nemu v budúcnosti možno vrátia. Zaujímavé je, že podobný trend sme v Českej republike nezaznamenali,“ vysvetlil obchodný‎ riaditeľ spoločnosti Upgates Martin Pech.

Shutterstock

Jeho slová potvrdzujú aj dáta spoločnosti, podľa ktorých dodnes funguje až 88 % projektov, ktoré sa zakladali v prvom polroku 2022. Z e-shopov, ktoré vznikli v prvom polroku 2023, teda sú o rok mladšie, prežilo do augusta 2023 len 87 %. Platí tak, že aj keď veľa nových projektov vzniká, pomerne veľa ich aj končí.

Na slovenskom trhu zaznamenali podľa údajov spoločnosti Upgates najvyšší prírastok e-shopy v kategóriách oblečenie a doplnky (medziročný‎ prírastok viac než 46 %), dom a záhrada (medziročný‎ prírastok viac o takmer 42 %) a šport a voľný čas (medziročný‎ prírastok takmer 42 %).

V ČR zaznamenala v‎ýrazný prepad v počte nových elektronický‎ch obchodov najsilnejšia kategória oblečenie a doplnky, a to takmer o 42 %. Aj prírastok v druhej najsilnejšej kategórii – jedlo, výrazne poklesol, a to o 33,5 %. Kým v roku 2022 bol medziročný prírastok e-shopov v kategórii obuv na úrovni 12 %, v prvom polroku je prírastok zanedbateľný. Rapídny nárast však zaznamenal segment domácnosť, kde bolo v prvom polroku 2023 nových elektronických obchodov medziročne viac o 250 %.

Elektronický obchod ale nemusí vždy predávať len fyzické produkty. „Zaznamenávame čoraz väčší záujem o predaj digitálnych produktov, ako sú napríklad e-knihy, licencie, poukazy a iné. Ide o pomerne rýchlo rastúci segment a predpokladáme, že sa to v najbližšom období odrazí aj v štatistikách,“ dodal Pech.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.