V náplni práce čašníka je mimo iného aj komunikácia so zákazníkmi, ktorí žijú v mylnej predstave, že sa svet symetricky rozkladá okolo ich maličkosti. Oni platia, oni to tu živia, oni sú v práve dožadovať sa úplných absurdít a tvojou povinnosťou je hoc sa aj rozkrájať, len aby z podniku odchádzali so spokojným úsmevom na perách.
Nepáči sa im farba stoličiek? Obrus na stoloch? Fakt, že kuracie stehno podávate s ryžou, a nie so zemiakmi? Ty si čašník – choď a rieš. Presne s takým presvedčením vkročila do reštaurácie aj táto zákazníčka, ktorej neprimerané správanie sa stalo okamžitým virálom na TikToku. Na profile @itsgoneviral nazbieralo viac ako 3 milióny videní.
Kalórie na jedálnom lístku jej pokazili deň
„Pokazili ste mi deň. Teraz tu musím sedieť a čítať kalorické hodnoty, ktoré tam máte vypísané,“ osočuje žena čašníčku, akoby s tým mala niečo spoločné. Pritom nemusí. Nikto jej nekáže sedieť tam a čítať kalorické hodnoty. Môže ich ignorovať alebo sa, ak je to skutočne také problematické, zdvihnúť a presunúť do podniku, ktorý ich na jedálnom lístku neuvádza.
„Viete čo? Teraz už nič nechcem,“ hovorí. Fér. Nikto ju nenúti tam jesť, nikto ju nenúti tam dokonca ani len ostať, no ona sa očividne nezberá k odchodu. Nie, dokiaľ sa chúďa čašníčka, ktorá tam maká za minimálku a s údajmi na menu vonkoncom nič nemá, nerozplače. Tá robila, čo bolo v jej silách, aby situáciu urovnala. Márne.
„Vôbec nemusíte tie kalórie riešiť. Vyzeráte úžasne,“ hovorí čašníčka, ktorá je v tejto fáze už úplne bezradná. Kompliment však nepadol na úrodnú pôdu. „Nemusím to riešiť?! Vy ma nepoznáte! Neviete, kto som, v akej som situácii, nepoznáte môj príbeh! Ako mi môžete len tak povedať, že vyzerám úžasne?!“ kričí zákazníčka a zároveň sa uisťuje, že nebude jediná, kto má pokazený deň.
„Mala ostať doma,“ odkazujú jej ľudia na internete
Treba podotknúť, že to bola práve zákazníčka, ktorá celú výmenu názorov natáčala na video. Očividne si myslela, že je v práve a internet jej dá po zverejnení za pravdu. To sa ale nestalo. „Je jedno, aký je jej príbeh. Takéto správanie sa nedá tolerovať. Ja sa zotavujem z poruchy príjmu potravy, ale v živote by som si to takto nevybíjala na čašníčke,“ vyjadrila sa jedna z komentujúcich.
„Ak ju aj takáto drobnosť dokáže vyviesť z miery, mala radšej ostať doma,“ odporučil jej zase ktosi ďalší. „Nie je náhodou na každej potravine, ktorú dostať v obchode, vypísaný počet kalórií? Dúfam, že písala sťažnosť každému jednému výrobcovi, lebo sa nevie spratať do kože,“ napísal tretí. A čo ty? Ako by si reagoval na mieste čašníčky?