Slovenská internetová scéna je opäť v plameňoch. Popredný youtuber Peter „Exploited“ Altof sa rozhodol prebiť bublinu falošnej pozitivity a otvorene zaútočil na súčasné praktiky v online marketingu. Web Topky informoval, že tentoraz si vzal na mušku konkrétne mená a fenomén, ktorý podľa neho degraduje úroveň sociálnych sietí na úroveň lacného teleshoppingu bez štipky kreativity.
Hlavným terčom jeho ostrej kritiky sa stala influencerka Lucia Almaksus. Tá pred časom svojich fanúšikov prekvapila vyhlásením, že sa mieni odstrihnúť od sveta platených spoluprác a chce sa v kariére posunúť úplne iným, zmysluplnejším smerom. Podľa Petra však realita na jej profile hovorí o niečom úplne inom, čo nenechal bez povšimnutia a s príznačnou iróniou verejne okomentoval.
Exploited kritizuje youtuberku
Altof poukázal na očividný rozpor medzi slovami a činmi Lucie Almaksus. „Je to vtipné, že odkedy ohlásila koniec spoluprác, tak jej stories nie sú o ničom inom,“ poznamenal pobavene. Podľa jeho slov sa na jej profile nielenže reklamný obsah neznížil, ale naopak, dominuje každému jednému príspevku. Ako dôkaz uviedol, že aj posledných päť postov na jej stene nesie jasný komerčný charakter.
Kritika sa však neobmedzila len na príspevky na Instagrame. Rozbuškou sa stal najmä Luciin nedávny rozhovor s investorom a podnikateľom Milanom Dubcom. Tento mediálny výstup v Petrovi zanechal horkú pachuť, pretože ho považoval za povrchný a málo kritický. Podľa neho takýto formát rozhovoru len zbytočne validuje ľudí, ktorí v online priestore neponúkajú žiadnu reálnu hodnotu.
V tejto súvislosti poslal Altof jasný odkaz aj samotnému hostiteľovi, Milanovi Dubcovi. Navrhol mu, aby bol vo svojich rozhovoroch viac konfrontačný a nebál sa klásť nepríjemné otázky. Exploited argumentuje tým, že ak moderátor nie je dostatočne „challenging“, hostia majú tendenciu „trepať dve na tri“ a vytvárať o sebe obraz, ktorý nezodpovedá skutočnosti, čo diváka len zavádza.
Názor na trendy influenceriek
Peter „Exploited“ Altof otvorene skritizoval úpadok digitálnej tvorby u nás. Zaútočil taktiež na premenu Instagramu na platformu ovládanú „tupelami“, ktoré sa sústredia výhradne na predaj produktov. S iróniou poukázal na absurdný kolotoč reklám na kávu, tepláky či vitamíny.
Zdôraznil, že pôvodná kreativita a inšpirácia ustúpili bezduchému marketingu. Podľa moderátora je tragédiou dnešnej internetovej kultúry fakt, že kvalita influencera sa už nemeria jeho nápadmi, ale schopnosťou vnútiť sledovateľom sponzorovaný tovar.
Svoje znechutenie z povrchného obsahu a nekritických rozhovorov opísal ako pocit „lobotómie“. Odmietol ďalej validovať ľudí, ktorých jedinou zručnosťou je prezentácia reklamných balíčkov. Frustrovaný dominanciou kvantity nad kvalitou sa preto obrátil na svojich followerov s prosbou o tipy na autorov, ktorí stále tvoria zmysluplný a hlboký obsah. Exploited tak fakticky vyhlásil vojnu online prázdnote.





















