Kórejská automobilka SsangYong, známa svojimi cenovo dostupnými vozidlami, prechádza zásadnou zmenou identity. Po tom, čo v roku 2022 len tesne unikla likvidácii, nastupuje značka na cestu obnovy pod novým menom KGM. Táto zmena, o ktorej informoval portál Auto Express, prichádza po akvizícii spoločnosťou KG Group. Tá sa rozhodla pre komplexný rebranding značky.
Pôvodne sa uvažovalo o globálnom premenovaní SsangYongu na „KGMobility“, ale po spätnej väzbe od zákazníkov a odborníkov z odvetvia sa spoločnosť rozhodla pre jednoduchšie označenie „KGM“ pre európske trhy vrátane Veľkej Británie. V domovskej Kórei sa bude používať úplný názov KGMobility. Charakteristický logo s motívom dračích krídel, ktoré bolo typické pre vozidlá SsangYong, zostane zachované aj na automobiloch KGM.
Nové modely pod značkou KGM
Prvým vozidlom s označením KGM by mohol byť faceliftovaný model Tivoli, ktorého uvedenie na britský trh je naplánované na september. V rámci modelového radu KGM môžeme očakávať aj facelifty ďalších vozidiel, ako je pickup Musso, SUV Korando či Rexton. Tie už budú zahŕňať nové označenie značky.
Na autosalóne v Soule tento rok značka predstavila robustný koncept elektrického pickupu O100. Mohol by konkurovať modelom ako Maxus T90EV. Tento krok naznačuje, že KGM má ambície vstúpiť do segmentu elektrických úžitkových vozidiel.

Budúcnosť elektromobility
Zatiaľ nie je úplne jasné, ako akvizícia SsangYongu skupinou KG Group a následná zmena názvu ovplyvnia plány spoločnosti v oblasti elektrifikácie. Na autosalóne v Soule však boli okrem konceptu O100 predstavené aj ďalšie dva koncepty využívajúce čisto elektrickú technológiu. Boli nimi SUV F100, ktoré by potenciálne mohlo nahradiť model Korando, a crossover KR10.
Tieto koncepty naznačujú, že KGM sa vážne zameriava na elektrifikáciu svojho portfólia. To môže byť kľúčovou stratégiou pre budúci rast značky na globálnych trhoch. Po období finančnej neistoty sa zdá, že spoločnosť pod novým vedením a s novou identitou plánuje posilniť svoju pozíciu v automobilovom priemysle.
Pre fanúšikov značky SsangYong znamená tento rebranding významný míľnik, ale zachovanie charakteristického loga naznačuje kontinuitu s doterajšou históriou značky. Zostáva sledovať, ako sa KGM podarí etablovať na konkurenčnom automobilovom trhu a či nová identita prinesie očakávaný úspech.