Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 24.3.2025
sk
Gabriel
cz
Gabriel

Populárna značka áut mení svoj názov. Automobilka prechádza výrazným rebrandingom

Koniec jednej éry, začiatok novej.


Kórejská automobilka SsangYong, známa svojimi cenovo dostupnými vozidlami, prechádza zásadnou zmenou identity. Po tom, čo v roku 2022 len tesne unikla likvidácii, nastupuje značka na cestu obnovy pod novým menom KGM. Táto zmena, o ktorej informoval portál Auto Express, prichádza po akvizícii spoločnosťou KG Group. Tá sa rozhodla pre komplexný rebranding značky.

Pôvodne sa uvažovalo o globálnom premenovaní SsangYongu na „KGMobility“, ale po spätnej väzbe od zákazníkov a odborníkov z odvetvia sa spoločnosť rozhodla pre jednoduchšie označenie „KGM“ pre európske trhy vrátane Veľkej Británie. V domovskej Kórei sa bude používať úplný názov KGMobility. Charakteristický logo s motívom dračích krídel, ktoré bolo typické pre vozidlá SsangYong, zostane zachované aj na automobiloch KGM.

Nové modely pod značkou KGM

Prvým vozidlom s označením KGM by mohol byť faceliftovaný model Tivoli, ktorého uvedenie na britský trh je naplánované na september. V rámci modelového radu KGM môžeme očakávať aj facelifty ďalších vozidiel, ako je pickup Musso, SUV Korando či Rexton. Tie už budú zahŕňať nové označenie značky.

Na autosalóne v Soule tento rok značka predstavila robustný koncept elektrického pickupu O100. Mohol by konkurovať modelom ako Maxus T90EV. Tento krok naznačuje, že KGM má ambície vstúpiť do segmentu elektrických úžitkových vozidiel.

Budúcnosť elektromobility

Zatiaľ nie je úplne jasné, ako akvizícia SsangYongu skupinou KG Group a následná zmena názvu ovplyvnia plány spoločnosti v oblasti elektrifikácie. Na autosalóne v Soule však boli okrem konceptu O100 predstavené aj ďalšie dva koncepty využívajúce čisto elektrickú technológiu. Boli nimi SUV F100, ktoré by potenciálne mohlo nahradiť model Korando, a crossover KR10.

Tieto koncepty naznačujú, že KGM sa vážne zameriava na elektrifikáciu svojho portfólia. To môže byť kľúčovou stratégiou pre budúci rast značky na globálnych trhoch. Po období finančnej neistoty sa zdá, že spoločnosť pod novým vedením a s novou identitou plánuje posilniť svoju pozíciu v automobilovom priemysle.

Pre fanúšikov značky SsangYong znamená tento rebranding významný míľnik, ale zachovanie charakteristického loga naznačuje kontinuitu s doterajšou históriou značky. Zostáva sledovať, ako sa KGM podarí etablovať na konkurenčnom automobilovom trhu a či nová identita prinesie očakávaný úspech.

Mohlo by ťa zaujímať:

Ak si našiel na čelnom skle svojho auta prasklinu, toto nikdy nerob: Spôsobíš si zbytočné problémy


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.