BalíkoBoxy sú dnes už klasickým spôsobom preberania zásielok. Takmer každá kuriérska spoločnosť má svoje vlastné boxy a výnimkou nie je ani Slovenská pošta. Tá sa po novom pozrela na to, čo by mohla na svojich BalíkoBoxoch vylepšiť. Potenciálne zlepšenie sa objavilo okamžite a ako informuje web Dnes24, Slovenská pošta prináša novinky, na ktoré čakalo veľké množstvo Slovákov. Odteraz môžeš cez BalíkoBoxy zásielky nielen preberať, ale aj zasielať.
Nutnosť chodiť na poštu sa teda týmto krokom výrazne znížila. „Novú službu pre vyšší komfort zákazníkov poskytovalo v prvom polroku 85 nových BalíkoBOXov a na jeseň pošta modernizovala informačný systém všetkých ďalších BalíkoBOXov tak, aby umožňovali nielen podaj, ale aj výdaj zásielok. Pre ľudí to znamená, že si z BalíkoBOXov môžu balíky nielen vyzdvihnúť, ale prostredníctvom nich ich aj odoslať,“ uvádza pošta.
Pošta zároveň uvádza, že prostredníctvom BalíkoBoxov už môžeš odosielať nielen predplatené balíky, ale aj predplatené zásielky.
„Zásielky viete podať cez ePodací hárok alebo cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, kde si prostredníctvom filtra vyhľadáte najbližší BalíkoBOX, ktorý vám vyhovuje. Úhradu zrealizujete v online procese podaja jednoducho kartou alebo internetbankingom. Potom už len stačí vložiť list do určenej schránky, keďže vybrané BalíkoBOXy majú aj poštové schránky,“ dodala pošta.
O BalíkoBoxy je zvýšený záujem
O BalíkoBoxy je enormný záujem. Za prvých 6 mesiacov tohto roka pošta zaznamenala rast zásielok o 150 percent oproti rovnakému obdobiu roka 2023. Pošta uvádza, že zákazníci BalíkoBoxy využívajú hlavne na nákupy cez internet.
„Pri odosielaní balíkov a zásielok je dôležité správne vypísať meno, adresu a telefónne číslo adresáta. V aplikácii Slovenskej pošty môžu zákazníci ušetriť čas a jednoducho svoju zásielku cez aplikáciu podať a zaplatiť. Potom ju stačí už len vložiť do BalíkoBOXu, alebo odovzdať na pošte a jednoducho si odoslané aj doručované zásielky sledovať,“ upozorňuje Slovenská pošta.