Zdroj: ©Shutterstock

Posvätné desatoro online komunikácie v 21. storočí. Držíš sa týchto prikázaní aj ty?

Ak nechceš byť nenávidený, tak sa nimi riaď.

Pokiaľ využívaš možnosť písomnej internetovej komunikácie a nechceš byť nenávidený, tak sa drž nasledujúcich bodov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

1. Nepoužívaj titul „zobrazené“ nadarmo

Ten hore nevnukol tvorcom sociálnych sietí ideu o možnosti prečítania si správy pred tým, ako ju reálne zobrazíš, len tak pre nič za nič. Táto funkcia ti ponúka jedinečnú možnosť neprasknúť od zvedavosti a zároveň vyčkať s otvorením správy na moment, keď na ňu budeš mať skutočne čas odpovedať.

Tak ju využívaj! Je niečo celkom iné ignorovať správu, ktorá ti ako neprečítaná svieti v messengeri už dobré dva týždne, a ignorovať tú, ktorú si už otvoril.

2. Cti si existenciu emotikonov a používaj ich

Bez žltého smajlíka na konci vety znie každá správa príliš vážne. Druhá strana naozaj nemá ako vytušiť, či tvoje „ok“ bolo nasrdené, smutné, ľahostajné, sarkastické, otrávené alebo jednoducho naozaj len súhlasné a časovo úsporné, pokiaľ ho nedoplníš malým ksichtíkom a odošleš ho len tak „na sucho“.

Shutterstock

3. Nikdy v živote neposielaj správu v takomto znení

Buď si bezcharakterné hovädo, ktoré si neskutočne užíva spôsobovať ostatným ľuďom neopodstatnenú bolesť a výčitky svedomia, alebo chceš naozaj prebrať niečo dôležité. Tak či onak – nie je nutné posielať tieto tri slová.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Ak s niekým potrebuješ urgentne prebrať niečo neodkladné, pozvi daného človeka na kávu alebo na pracovný obed, ale rozhodne ho nenechaj celý deň premýšľať, či má problém.

Mohlo by ťa zaujímať:

Nenechaj si ujsť zľavu, aká tu ešte nebola. S naším PREMIUM sa počas leta nudiť nebudeš

4. Nikdy v živote sa nepýtaj takúto otázku

Po prvé – svoju otázku si práve vyčerpal na túto úvodnú stupiditu. Po druhé – naozaj existuje na tejto planéte človek, ktorý by odpovedal nie a myslel to vážne?!

Pokiaľ nevieš, ako rozprúdiť debatu a nasmerovať ju tam, kam sa potrebuješ dostať, na Googli je určite milión spôsobov, ktoré ťa z tejto nepríjemnej situácie vytiahnu. Použitím tejto otázky na odštartovanie akejkoľvek konverzácie ju zabiješ ešte predtým, ako má vôbec šancu začať.

5. Nezačni písať správu, ktorú následne neodošleš

Tri vlniace sa bodky, tri vlniace sa bodky, tri vlniace sa bodky… a ty čakáš ako pako, pretože nechceš, aby ste odoslali správu v tej istej sekunde, lebo by tá tvoja mohla ostať nepovšimnutá. Tri vlniace sa bodky.

Stále čakáš, už ti aj miestami tŕpnu palce a premýšľaš, že fakt odpíšeš prvý. Na druhú stranu, už to trvá večnosť a niekedy to hádam skončiť musí. Tri vlniace sa bodky. Okej, ak teraz nedorazí minimálne koncept maturitného slohu, tak hodíš ten mobil o stenu. Tri vlniac… počkať. Prestalo to. A hádaj čo? ŽIADNA SPRÁVA NEPRIŠLA!!!

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Shutterstock

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné