To, o čom sa v kuloároch už dlhšie hovorilo, bolo teraz potvrdené. Jeden zo šéfov Netflixu Ted Sarandos potvrdil, že streamovací gigant bude v budúcnosti s reklamami. Informuje o tom portál Unilad. Netflix k tomuto kroku pristupuje po naozaj ťažkom období.
Za prvý kvartál roku 2022 stratil okolo 200-tisíc predplatiteľov, jeho akcie sa poriadne prepadli a navyše musí čeliť aj konkurencii v podobe iných streamovacích platforiem. Na Slovensku nedávno odštartoval Disney+, okrem nich si ale diváci môžu vyberať z HBO Max, Hulu, Amazon Video či AppleTV+.
Hoci počas pandémie zaznamenal Netflix nárast používateľov, akonáhle sa podmienky uvoľnili, diváci odišli. K tomu treba pripočítať aj infláciu, nestabilnú ekonomickú situáciu a fakt, že Netflix nie je úplne lacná záležitosť. Všetky tieto okolnosti teda boli jasným signálom, že treba konať.
S reklamami za výhodnejšiu cenu
Ted Sarandos uviedol, že v dohľadnej dobe plánujú pre zákazníkov uviesť nový program: Netflix s reklamami za nižšiu cenu. Sarandos prezradil, že už prebiehajú rokovania s potenciálnymi inzerentami.
Hoci Netflix dlho staval svoj imidž aj na tom, že neobsahuje žiadne reklamy (na rozdiel od konkurencie), situácia dospela do kritického bodu a tento fakt museli kravaťáci prehodnotiť.
„Ignorovali sme veľký segment zákazníkov, ktorí si hovorili: „’Netflix je pre mňa príliš drahý a reklamy mi nevadia‘,“ poznamenal Sarandos. „Pridáme teda ponuku s reklamami. Nebudeme ich vkladať do Netflixu, ako ho poznáte, ale vytvoríme možnosť pre ľudí, ktorí chcú predplatné za nižšiu cenu a reklamy im neprekážajú.“
Nevylúčil ani možnosť, že Netflix bude v budúcnosti kúpený nejakým väčším hráčom. Prepad akcií bol totiž veľmi výrazný. Zo 602 dolárov (rok 2021), teda asi 571 eur, dosiahli hodnotu 180 dolárov (okolo 170 eur). Sarandos ale zdôraznil, že Netflix má na to, aby prosperoval sám a chce urobiť všetko pre to, aby sa mu to podarilo. Zatiaľ nie je známe, kedy sa ponuky predplatného s reklamami na Netflixe dočkáme.