8. „Nemám na to čas.“
Tento komentár môže pôsobiť, že nie si ochotný prijať ďalšie úlohy alebo pomôcť. Zváž, ako môžeš efektívne manažovať svoj čas a komunikovať svoje kapacity.
9. „To je posledná vec, ktorú som chcel/a počuť.“
Negatívne reakcie môžu demotivovať kolegov. Skús vyjadriť svoje obavy alebo odporúčania konštruktívne a s rešpektom.
10. „Kto za to môže?“
Hľadanie vinníka môže zhoršiť atmosféru. Radšej sa zameraj na riešenie problému a hľadanie spôsobov, ako zabrániť opakovaniu situácie.
11. „To by malo byť jasné.“
Predpokladanie, že všetci chápu tvoju logiku alebo zámery, môže viesť k nedorozumeniam. Jasná a otvorená komunikácia môže pomôcť predchádzať konfliktom.
12. „Je mi to jedno.“
Túto vetu nie je vhodné použiť v žiadnej komunikácii, ani na pracovisku, ani vo vzťahu, ani nikde inde. Ak sa niekto pýta na tvoj názor, mal by si vyjadriť, aký máš k danej veci postoj, nie sa tváriť, že sa ťa to netýka.
13. „Už som ti to raz povedal/a.“
Platí základné pravidlo – opakovanie je matkou múdrosti. Nepôsobí veľmi príjemne, ak niekomu, kto sa chce uistiť, či tvoje požiadavky pochopil správne, odvrkneš tým, že si mu to predsa už povedal. Koleduješ si tým o taký arogantný prístup, aká arogantná je táto veta.
14. „Ja som ti to hovoril/-a.“
Ani túto vetu nie je vhodné v živote používať. Iným totiž môže evokovať tvoj nadradený postoj a potrebu poučovať, môžu sa cítiť neschopní a nedostatočne kompetentní na danú úlohu, a to v žiadnom pracovnom kolektíve nepridá na pozitívnej atmosfére.