Aukčný dom Heritage Auctions vydražil komiks Amazing Fantasy#15 za šialenú sumu 3 599 999,88 amerických dolárov (cca 3,1 milióna eur), informuje Gizmodo. Celkom slušný nárast hodnoty, keďže v čase svojho vydania pred 50 rokmi sa predával za 12 centov. Čím je popri svojom takmer perfektom stave tento komiks natoľko výnimočný, že si zaslúžil taký balík?

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Zrod Spider-Mana

Názov Amazing Fantasy nemusí ľuďom, čo sa vo svete komiksov neorientujú, nič hovoriť. Išlo o komiksový časopis vydavateľstva Marvel, ktorý v každom svojom čísle ponúkol niekoľko samostatných, na seba nenadväzujúcich príbehov. Vychádzal v rokoch 1961 a 1962 a žánrovo sa pohyboval predovšetkým v oblasti sci-fi, fantasy a hororu.

Posledné, pätnáste číslo, svetu predstavilo novú postavu, istého Spider-Mana. Mnohých prekvapí, že dnes celosvetovo najznámejší a najobľúbenejší komiksový superhrdina bol v čase svojho vzniku vnímaný ako čierny Peter, ktorý sa takmer nemusel dočkať svojho vydania.

profimedia

Odkladaný príbeh

Samotné vydavateľstvo konceptu pavúčieho muža nejako extra nedôverovalo, a vydanie jeho príbehu schválne odsúvalo. Pavúky predsa ľudia nemajú radi! Od Spideyho sa teda žiadny veľký úspech neočakával a jeho samotní tvorcovia ho považovali za nie veľmi dobrý nápad. Predaje Amazing Fantasy #15 boli však prekvapivo vysoké a Spider-Man sa čoskoro dočkal samostatnej série.

Čím dokázal Spidey osloviť davy?

Peter Parker bol jeden z prvých superhrdinov v tínedžerskom veku, vďaka čomu sa s ním mladí čitatelia komiksov dokázali lepšie identifikovať. Spider-Manove príbehy sú zároveň veľmi rozmanité – je v nich veľa akcie a napätia, ale intenzívne sa v nich riešia aj medziľudské vzťahy.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
profimedia

Komiksy sú žánrovo pestré a nájdeme v nich prvky sci-fi, fantasy, kriminálok aj hororu. Spidey vynikajúco funguje v interakciách s ostatnými postavami bohatého marvelovského univerza a čo je taktiež dôležité – všetko dokáže okoreniť uštipačným zmyslom pre humor, ktorý ho nikdy neopúšťa.

Zdroj: gizmodo.com


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
Venujem sa predovšetkým témam ako internetová kultúra, súčasné trendy a memes. Blízko mám aj k hudbe, vede a histórii.
Najčítanejšie
Podobné