Každodenná rutina. Z práce sa dovalíš hladný ako vlk, chladnička zíva prázdnotou, a to posledné, na čo máš v momentálnej situácii fyzickú či mentálnu kapacitu, je výlet do potravín. Ešteže je život v 21. storočí natoľko pohodlný, že nemusíš. Stačí vytiahnuť mobil, trikrát pohnúť prstom a jedlo príde rovno za tebou.
Tvoja objednávka ešte hádam ani nedorazila do reštaurácie, už číhaš pri okne a vykúkaš kuriéra, či sa k tebe za tie tri sekundy náhodou neteleportoval. „Kde toľko trčí?!“ pýtaš sa sám seba nedočkavo. Nuž, šance sú, že krúži okolo tvojho domu a čaká, kedy aplikácia usúdi, že nie je príliš skoro. Nechce predsa riskovať, že mu nikto nezaplatí… lebo aj také sa deje.
„Odmena“ za rýchle doručenie
„Toto je dôvod, prečo sa s objednávkami nikdy neponáhľam,“ píše TikToker a zamestnanec donáškovej služby v jednom zo svojich videí, ktoré nazbieralo viac ako 4 milióny zhliadnutí. Používateľ @bikingdc v krátkom klipe zachytáva návštevu reštaurácie, v ktorej vyzdvihuje objednávku, a následne aj kratučkú cestu k zákazníkovi.
Zákazník bol od reštaurácie vzdialený sotva dve ulice, práca SBS-kára mu však neumožnila vyzdvihnúť si jedlo osobne. Žiadna dráma, na to predsa táto služba je. SBS-kár sa poďakoval, obaja muži sa slušne pozdravili a donaškár sa pobral na odchod. Vtedy ale prišlo nemilé prekvapenie – pokus o ukončenie objednávky zlyhal.
Zakaždým, keď sa pokúsil objednávku označiť za vybavenú, ho aplikácia poslala – slušne povedané – do teplých krajín. „Objednávku nie je možné dokončiť. Trasa bola príliš krátka,“ hlása upozornenie na displeji. „Keď robíš svoju prácu tak rýchlo, že ti aj aplikácia káže spomaliť,“ vyjadril sa zamestnanec donáškovej služby. V tejto chvíli mu neostáva iné, ako obrátiť sa na podporu.