Nechávať prepitné alebo nie – to je kauza sama osebe. Na jednej strane máme krajiny ako Japonsko, kde je tringelt v značnom rozpore so slušnosťou, na strane druhej napríklad také Taliansko, kde si podnik niečo navyše rovno prihodí na účet a je vybavené. No potom sú tu krajiny ako Slovensko či USA, kde v tom majú kolektívne všetci guláš.
Zákazník verí, že nie je jeho povinnosťou dorovnávať mizernú mzdu zamestnávateľa, čašník či donáškar by zase nejaké tie drobné bokom ocenili. Nie vždy sa ich dočkajú, no čo narobia. Koniec koncov, finálne rozhodnutie je vždy na strane zákazníka. Im neostáva iné, než si zašomrať popod nos… alebo zanechať štipľavú písomnú sťažnosť.
Bizarný list od nespokojného kuriéra
Realitná maklérka Karina, ktorá na TikToku vystupuje ako @katrinasoldit, sa nedávno na sociálnej sieti podelila o absurdnú príhodu. Prostredníctvom appky DoorDash si objednala jedlo domov. Ani vo sne by jej nenapadlo, že si okrem servítok či plastového príboru nájde v taške aj niečo iné – list od veľmi nespokojného kuriéra.
„Objednala som si jedlo v hodnote 15 dolárov a nechala prepitné vo výške 5,55 dolára. Od reštaurácie som bola vzdialená menej ako 3,5 kilometra,“ tvrdí vo virálnom videu, ktoré doposiaľ nazbieralo vyše milióna zhliadnutí. Kto ovláda základy matematiky, na prvý pohľad vidí, že jej prepitné presahovalo 30 percent z ceny objednávky, no pracovník donášky? Tomu sa aj tak akosi málilo.
V písomnej sťažnosti jej oznámil, že každý kuriér očakáva prepitné vo výške minimálne 10 dolárov, a to bez ohľadu na to, ako ďaleko je zákazník od reštaurácie. „Dúfam, že si mu dala jednu hviezdičku,“ napísal jej ktosi v komentároch. To sa však nestalo. „Nechcela som sa na nikoho sťažovať. Je očividné, že pán mal nejaké osobné problémy a nechcela som, aby prišiel o prácu,“ vysvetlila Karina.