Pre využitie služieb štátu čoskoro postačí aplikácia v mobile

Podľa štátneho tajomníka je aj na ostatných ministerstvách, ako aktívne pristúpia k tomu, aby okno na komunikáciu s občanom začali využívať.


Hlavný problém využívania elektronických služieb štátu je to, že sú ťažko použiteľné a prístupné. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Jána Hargaša sa to po zavedení aplikácie Mobilné ID zmení, používatelia budú potrebovať iba jeho aktiváciu vo svojom mobile.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

„Táto aplikácia sa bude postupne rozvíjať. Vytvorili sme okno k službám e-Governmentu. Je teraz aj na ostatných ministerstvách, ako aktívne pristúpia k tomu, aby toto okno na komunikáciu s občanom začali využívať,“ povedal v pondelok Hargaš v súvislosti so štartom prvej fázy projektu Slovensko v mobile.

„Po technickej stránke sme už pripravení aj na tzv. funkciu asistovanej aktivácie mobilnej aplikácie. Aktivácia bude vyžadovať čítačku a občiansky preukaz poslednýkrát,“ uviedol Hargaš. Po prenesení svojej identity z občianskeho preukazu do mobilu používatelia môžu čítačku odložiť a prihlasovať sa len pomocou mobilu. „Ešte tento rok by sme chceli predstaviť aj asistovanú aktiváciu tejto aplikácie pre ľudí, ktorí možno budú preferovať tento spôsob aktivácie,“ dodal štátny tajomník.


Tagy:
REKLAMA
Redakcia
Redakcia EMEFKA je tím skúsených redaktorov, autorov a kreatívcov, ktorí denne prinášajú zábavný, inšpiratívny a aktuálny obsah zo sveta popkultúry, lifestyle a spoločenského diania. Naši autori dbajú na kvalitu, overovanie faktov a originalitu, aby čitateľom poskytli spoľahlivé a pútavé články, ktoré si získali tisíce fanúšikov po celom Slovensku.
Najčítanejšie
Podobné