Hlavný problém využívania elektronických služieb štátu je to, že sú ťažko použiteľné a prístupné. Podľa štátneho tajomníka Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR Jána Hargaša sa to po zavedení aplikácie Mobilné ID zmení, používatelia budú potrebovať iba jeho aktiváciu vo svojom mobile.
„Táto aplikácia sa bude postupne rozvíjať. Vytvorili sme okno k službám e-Governmentu. Je teraz aj na ostatných ministerstvách, ako aktívne pristúpia k tomu, aby toto okno na komunikáciu s občanom začali využívať,“ povedal v pondelok Hargaš v súvislosti so štartom prvej fázy projektu Slovensko v mobile.
„Po technickej stránke sme už pripravení aj na tzv. funkciu asistovanej aktivácie mobilnej aplikácie. Aktivácia bude vyžadovať čítačku a občiansky preukaz poslednýkrát,“ uviedol Hargaš. Po prenesení svojej identity z občianskeho preukazu do mobilu používatelia môžu čítačku odložiť a prihlasovať sa len pomocou mobilu. „Ešte tento rok by sme chceli predstaviť aj asistovanú aktiváciu tejto aplikácie pre ľudí, ktorí možno budú preferovať tento spôsob aktivácie,“ dodal štátny tajomník.