Online randenie predstavuje záchranu pre všetkých tých, ktorí sú príliš leniví alebo príliš zbabelí zoznamovať sa s novými ľuďmi tvárou v tvár. Zároveň aj tí, ktorí nemajú problém loviť priamo „v poli“, radi rozšíria svoj revír aj o virtuálne prostredie a zefektívnia tým hľadanie koristi.
Nedá sa preto čudovať tomu, že v dnešnej dobe má s online zoznamkami skúsenosť takmer každý mladý človek. Medzi najúspešnejšie služby v tejto kategórii patrí nepochybne americký Tinder, spustený v roku 2012.
Tinder v číslach
V súčasnosti sa počet aktívnych užívateľov pohybuje okolo 50 miliónov, čo je viac, ako celá populácia Španielska. Aplikácia má za sebou vyše sto miliónov stiahnutí. To sú celkom fajn čísla pre službu, ktorá ešte pred pár rokmi bola pod menom Matchbox dostupná len na amerických vysokých školách.
Sila zvyku
Priemerný tinderista si aplikáciu otvorí jedenásťkrát denne. Asi desať miliónov užívateľov Tinder navštívi každý deň, strávi na ňom 35 minút a zanechá tam 1,6 miliardy potiahnutí. Najviac ľudí je aktívnych okolo deviatej večer. Následkom toho prudko rastie popularita rande, ktoré sa začínajú až niekedy pred polnocou.
Tinder vo svete
Tinder je údajne rozšírený vo všetkých 196 krajinách sveta. Aj keď je ťažké predstaviť si, ako si s ním môže niekto užiť srandu v štátoch ako KĽDR. Najviac používateľov má Tinder v USA, Spojenom kráľovstve a v Brazílii. Hoci globálne patrí medzi lídrov v oblasti online zoznamiek, v niektorých štátoch sa Tinderu jednoducho nedarí. Ide predovšetkým o ázijské krajiny, ktoré uprednostňujú aplikácie domácej výroby – Čína preferuje Momo, Kórea Heartbeep, Vietnam Paktor, Taiwan iPair a Japonsko YYC.
Užívatelia
Výskumy ukazujú, že veľká časť užívateľov prejavuje symptómy úzkosti a nízkeho sebavedomia. Nie je celkom jasné, či Tinder priťahuje takýchto ľudí, ktorí môžu byť pri osobnom kontakte hanbliví, alebo tieto problémy Tinder naopak spôsobuje – neustálym porovnávaním sa a súťažením s ostatnými. Netreba zabúdať na nekonečné zástupy botov a fejkov. Okolo 70% užívateľov navštevuje aj iné internetové zoznamky. Približne 45% užívateľov je vo vzťahu a na Tinderi si určite hľadá len priateľstvá.
Ťažký život chlapa
Muži tvoria 60% používateľskej základne, čiže situáciu im komplikuje početná konkurencia. Zatiaľčo muži doprava posunú až 46% navrhnutých žien, ženy sú omnoho vyberavejšie a kladne reagujú len na 14% predstavených mužov. V konečnom dôsledku si dvadsať percent top mužov berie osemdesiat percent všetkých pozitívnych reakcií od žien. Čiže ak si úplne priemerný chlapík, veľa šancí na úspech nemáš. O to horšie, ak vyzeráš ako rozvarený zemiak.
Tajná matematika
To, akých ľudí ti Tinder zobrazí, závisí od veľkého množstva rozličných premenných, ako napríklad vek a lokalita. Tinder berie do úvahy dokonca aj tvoju prieberčivosť. Ak odmietneš príliš veľa ľudí, aplikácia ti ich bude zobrazovať menej. Troška vydesiť ťa však môže existencia skrytého „skóre atraktivity“. Toto číslo je odvodené od toho, ako na teba reagovali ostatní používatelia. Ak ťa väčšina odmieta, číslo bude nízke a algoritmus aplikácie ti častejšie bude zobrazovať ľudí s rovnako biednym levelom atraktivity.
Ako uspieť?
Hudba ľudí spája. Tí, ktorí majú v profiloch uvedených obľúbených interpretov, sa môžu tešiť počtu zhôd väčšieho ako 84%. Napriek očakávaniam, že ľudia na Tinderi budú riadne povrchní, až 96% užívateľov považuje vzdelanie za dôležité. Netreba zabúdať na dobré fotografie – úsmev celkom pochopiteľne zvyšuje pravdepodobnosť kladného prijatia o 14%. Taktiež pomôže, ak sa na fotke pozeráš priamo do kamery. Hoci by mnohé dámy zvádzalo obliecť na seba toho čo najmenej, najväčší úspech majú ženy vo formálnom oblečení. Úplne samozrejmým by malo byť to, že za hlavnú fotku si zvolíš takú, na ktorej si sám (aby nikto nemusel tipovať, kto si ty a kto tvoj kamarát).
Zdroj: twentytwowords.com, expandedramblings.com, thetalko.com