Každému je jasné, že predavači sa snažia svoje produkty prezentovať v čo najlepšom svetle. Všetci predsa chceme kupovať veci najzdravšie, najnovšie a najchutnejšie a predávajúci nám túto ilúziu s nadšením ponúknu. Šikovné naaranžovanie v predajni môže nakupujúceho zmiasť.
Jeden kuvajtský obchodník s rybami sa pokúsil svoj tovar zatraktívniť naozaj originálnym spôsobom. Stála za tým drzosť alebo naivita? Aby jeho rybky vyzerali čo najčerstvejšie, lepil na ne hračkárske oči.

„Nesúď rybu podľa očí!“ – nové kuvajtské príslovie
Nakoľko bol marketingový trik skutočne úspešný, nie je známe. V konečnom dôsledku sa ale majiteľovi obchodu určite veľmi nevyplatil, keďže kvôli nemu prišiel o svoju prevádzku. Kuvajtské úrady rozhodli o jej zatvorení. Na prípad upozornil spisovateľ Mohamed El Dashan, ktorý marketingový fail zdieľal na Twitteri, čím s ním oboznámil celý svet.
Zostáva otázka, aký osud čaká predavača bez obchodu. Pokúsi sa s rybami obchodovať opäť a férovo, alebo skúsi šťastie v inom odbore? Jeho talent by určite dokázali oceniť v káhirskej zoo, kde sa pred nedávnom pokúšali dvojicu namaľovaných somárikov prezentovať ako zebry:

Zdroj: ladbible.com
Titulná fotka: twitter.com