Prekvapí ťa, koľko automobilky zarobia na predaji jedného auta. Víťaz zinkasuje viac ako Slovák za 7 rokov práce

Ferrari si drží pozíciu najziskovejšej automobilky na svete.


Talianska luxusná automobilka Ferrari si udržuje výnimočné postavenie na globálnom automobilovom trhu s ohromujúcou operatívnou maržou 28,15 %. V prepočte to znamená zisk približne 136 671 eur na každé predané vozidlo, čo predstavuje medziročný nárast o 16 %. Tento impozantný výsledok možno pripísať aj uvedeniu prvého SUV v histórii značky – modelu Purosangue, ktorý je vypredaný na niekoľko rokov dopredu. Téme sa venoval portál Pravda.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Napriek celkovému poklesu predaja nových automobilov v celosvetovom meradle – v minulom roku sa predalo takmer o 50-tisíc vozidiel menej než v predchádzajúcom období – celkové tržby v automobilovom priemysle zaznamenali nárast o 2,4 % a dosiahli úroveň približne 2,4 bilióna eur. Priemerný príjem na jedno predané vozidlo tak predstavoval okolo 32 483 eur.

Prekvapivé umiestnenie japonských značiek medzi elitou

Zatiaľ čo druhé miesto v rebríčku najziskovejších automobiliek obsadilo očakávane Porsche s maržou 14,06 %, prekvapením je tretie miesto pre Suzuki s hodnotou 10,3 %. Japonská automobilka vyniká najmä schopnosťou efektívnej redukcie nákladov, čo jej umožňuje dosahovať vyššie zisky pri nižších cenách vozidiel.

Len tesne za Suzuki sa umiestnila ďalšia japonská značka – Toyota s maržou 10,25 %. Do prvej desiatky najziskovejších automobiliek sa dostali aj Subaru, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz a BMW.

Shutterstock

Problémy tradičných výrobcov aj čínskych značiek

Na opačnom konci rebríčka sa ocitol koncern Stellantis, ktorý zaznamenal dramatický prepad operatívnej marže z 11,81 % v roku 2023 na len 2,35 % v roku 2024. Zisk na jedno vozidlo sa tak znížil približne na 656 eur, čo predstavuje pokles o 82 %. Táto situácia pravdepodobne prispela k nedávnemu odstúpeniu generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa ešte pred skončením jeho funkčného obdobia.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Zaujímavé je, že medzi najmenej ziskové automobilky sa zaradili aj niektoré čínske značky ako Great Wall s najnižšou maržou len 0,87 %, Li Auto a Geely. Potvrdzuje sa tým, že nie všetky čínske automobilky zažívajú raketový rast, ako by sa mohlo zdať, a mnohé z nich čelia vážnym ekonomickým výzvam napriek ambicióznym plánom na globálnu expanziu.

Mohlo by ťa zaujímať:

Tieto autá ti na tankovaní ušetria stovky eur ročne. Malé legendy z minulosti porážajú novinky


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné