Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Nedeľa 13.4.2025
sk
Aleš
cz
Aleš

Prekvapí ťa, koľko automobilky zarobia na predaji jedného auta. Víťaz zinkasuje viac ako Slovák za 7 rokov práce

Ferrari si drží pozíciu najziskovejšej automobilky na svete.


Talianska luxusná automobilka Ferrari si udržuje výnimočné postavenie na globálnom automobilovom trhu s ohromujúcou operatívnou maržou 28,15 %. V prepočte to znamená zisk približne 136 671 eur na každé predané vozidlo, čo predstavuje medziročný nárast o 16 %. Tento impozantný výsledok možno pripísať aj uvedeniu prvého SUV v histórii značky – modelu Purosangue, ktorý je vypredaný na niekoľko rokov dopredu. Téme sa venoval portál Pravda.

Napriek celkovému poklesu predaja nových automobilov v celosvetovom meradle – v minulom roku sa predalo takmer o 50-tisíc vozidiel menej než v predchádzajúcom období – celkové tržby v automobilovom priemysle zaznamenali nárast o 2,4 % a dosiahli úroveň približne 2,4 bilióna eur. Priemerný príjem na jedno predané vozidlo tak predstavoval okolo 32 483 eur.

Prekvapivé umiestnenie japonských značiek medzi elitou

Zatiaľ čo druhé miesto v rebríčku najziskovejších automobiliek obsadilo očakávane Porsche s maržou 14,06 %, prekvapením je tretie miesto pre Suzuki s hodnotou 10,3 %. Japonská automobilka vyniká najmä schopnosťou efektívnej redukcie nákladov, čo jej umožňuje dosahovať vyššie zisky pri nižších cenách vozidiel.

Len tesne za Suzuki sa umiestnila ďalšia japonská značka – Toyota s maržou 10,25 %. Do prvej desiatky najziskovejších automobiliek sa dostali aj Subaru, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz a BMW.

Shutterstock

Problémy tradičných výrobcov aj čínskych značiek

Na opačnom konci rebríčka sa ocitol koncern Stellantis, ktorý zaznamenal dramatický prepad operatívnej marže z 11,81 % v roku 2023 na len 2,35 % v roku 2024. Zisk na jedno vozidlo sa tak znížil približne na 656 eur, čo predstavuje pokles o 82 %. Táto situácia pravdepodobne prispela k nedávnemu odstúpeniu generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa ešte pred skončením jeho funkčného obdobia.

Zaujímavé je, že medzi najmenej ziskové automobilky sa zaradili aj niektoré čínske značky ako Great Wall s najnižšou maržou len 0,87 %, Li Auto a Geely. Potvrdzuje sa tým, že nie všetky čínske automobilky zažívajú raketový rast, ako by sa mohlo zdať, a mnohé z nich čelia vážnym ekonomickým výzvam napriek ambicióznym plánom na globálnu expanziu.

Mohlo by ťa zaujímať:

Tieto autá ti na tankovaní ušetria stovky eur ročne. Malé legendy z minulosti porážajú novinky


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.