Prekvapí ťa, koľko automobilky zarobia na predaji jedného auta. Víťaz zinkasuje viac ako Slovák za 7 rokov práce

Ferrari si drží pozíciu najziskovejšej automobilky na svete.


Talianska luxusná automobilka Ferrari si udržuje výnimočné postavenie na globálnom automobilovom trhu s ohromujúcou operatívnou maržou 28,15 %. V prepočte to znamená zisk približne 136 671 eur na každé predané vozidlo, čo predstavuje medziročný nárast o 16 %. Tento impozantný výsledok možno pripísať aj uvedeniu prvého SUV v histórii značky – modelu Purosangue, ktorý je vypredaný na niekoľko rokov dopredu. Téme sa venoval portál Pravda.

Napriek celkovému poklesu predaja nových automobilov v celosvetovom meradle – v minulom roku sa predalo takmer o 50-tisíc vozidiel menej než v predchádzajúcom období – celkové tržby v automobilovom priemysle zaznamenali nárast o 2,4 % a dosiahli úroveň približne 2,4 bilióna eur. Priemerný príjem na jedno predané vozidlo tak predstavoval okolo 32 483 eur.

Prekvapivé umiestnenie japonských značiek medzi elitou

Zatiaľ čo druhé miesto v rebríčku najziskovejších automobiliek obsadilo očakávane Porsche s maržou 14,06 %, prekvapením je tretie miesto pre Suzuki s hodnotou 10,3 %. Japonská automobilka vyniká najmä schopnosťou efektívnej redukcie nákladov, čo jej umožňuje dosahovať vyššie zisky pri nižších cenách vozidiel.

Len tesne za Suzuki sa umiestnila ďalšia japonská značka – Toyota s maržou 10,25 %. Do prvej desiatky najziskovejších automobiliek sa dostali aj Subaru, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz a BMW.

Shutterstock

Problémy tradičných výrobcov aj čínskych značiek

Na opačnom konci rebríčka sa ocitol koncern Stellantis, ktorý zaznamenal dramatický prepad operatívnej marže z 11,81 % v roku 2023 na len 2,35 % v roku 2024. Zisk na jedno vozidlo sa tak znížil približne na 656 eur, čo predstavuje pokles o 82 %. Táto situácia pravdepodobne prispela k nedávnemu odstúpeniu generálneho riaditeľa Carlosa Tavaresa ešte pred skončením jeho funkčného obdobia.

Zaujímavé je, že medzi najmenej ziskové automobilky sa zaradili aj niektoré čínske značky ako Great Wall s najnižšou maržou len 0,87 %, Li Auto a Geely. Potvrdzuje sa tým, že nie všetky čínske automobilky zažívajú raketový rast, ako by sa mohlo zdať, a mnohé z nich čelia vážnym ekonomickým výzvam napriek ambicióznym plánom na globálnu expanziu.

Mohlo by ťa zaujímať:

Tieto autá ti na tankovaní ušetria stovky eur ročne. Malé legendy z minulosti porážajú novinky


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné