Netflix v týchto dňoch odhaľuje komplexnú aktualizáciu svojho televízneho rozhrania, ktorá prinesie používateľom intuitívnejší a jednoduchší spôsob, ako nájsť obľúbený obsah. O novinke informoval samotný Netflix.
Aktualizácia bude postupne zavádzaná pre používateľov po celom svete v priebehu nasledujúcich týždňov a mesiacov. Hlavným cieľom zmien je vytvoriť flexibilnejšie prostredie, ktoré dokáže lepšie reagovať na potreby divákov a zvýrazniť najzaujímavejšie momenty na platforme.
Nové funkcie pre televízne rozhranie
Medzi kľúčové vylepšenia patrí jednoduchšie objavovanie obsahu, pričom všetky dôležité informácie potrebné na výber budú umiestnené v centre pozornosti. Diváci tak budú môcť lepšie identifikovať relevantný obsah vďaka označeniam ako „Víťaz ceny Emmy“ alebo „#1 v TV seriáloch“.
Skratky pre vyhľadávanie a sekciu Môj zoznam sa presunú z ľavej strany na vrch stránky, kde budú viditeľnejšie a prístupnejšie. Odporúčania na domovskej stránke budú dynamickejšie reagovať na momentálne nálady a záujmy divákov, a celý dizajn dostane modernejší vzhľad.

Mobilné inovácie s využitím umelej inteligencie
Mobilná aplikácia tiež získa nové funkcie. Netflix začína testovať vyhľadávanie pomocou generatívnej umelej inteligencie na zariadeniach iOS v rámci voliteľnej beta verzie. Táto funkcia umožní používateľom vyhľadávať obsah pomocou prirodzených konverzačných fráz ako „Chcem niečo vtipné a povzbudzujúce.“

V nasledujúcich týždňoch Netflix plánuje testovať aj vertikálny feed s ukážkami, ktorý uľahčí objavovanie nového obsahu. Používatelia budú môcť jedným ťuknutím spustiť celý program, pridať ho do zoznamu alebo zdieľať s priateľmi.
Technologická riaditeľka Elizabeth Stone zdôraznila, že tieto zmeny umožnia platforme rýchlejšie inovovať: „To je spôsob, ako urobíme Netflix, ktorý ľudia poznajú, ešte lepším. A takto ich budeme naďalej spájať s ešte viac seriálmi, filmami a hrami, ktoré budú milovať.“